Cercetatorii specializati in studiul celulelor susa au descoperit o noua metoda ce permite obtinerea sangelui din celule provenind din piele umana.

Metoda folosita de cercetatorii canadieni utilizeaza celule prelevate din pielea umana, care sunt ulterior transformate in sange, avand aceeasi semnatura genetica, fara ajutorul celulelor susa embrionare, scrie realitatea, citand Nature.

"Consideram ca, in viitor, vom putea obtine sange intr-un mod mult mai eficient", a declarat Mick Bhatia, profesor la Institutul McMaster de cercetari in domeniul cancerului si a celulelor susa din cadrul Scolii de medicina Michael G. DeGroote.

Astfel, in viitor, pacientii care au nevoie de transfuzii nu vor mai fi nevoite sa recurga la bancile de sange, ci vor putea beneficia de sange provenind din propria piele, potrivit cercetatorilor
.

Aceasta descoperire le va permite, totodata, pacientilor care fac chimioterapie, sa suporte acest tratament pe o perioada mai indelungata, fara intreruperile actuale, impuse de nevoia organismului de a se regenera.

Citeste mai multe pe acest subiect in Realitatea.