Astronomii au identificat o stea canibala, care devoreaza stele mai mici, dar si planete gigantice.
Steaua, denumita BP Piscium (BP Psc), se afla la o distanta de 1000 de ani lumina fata de Pamant si pare a fi un fel de Soare mai evoluat, doar ca este inconjurat de un disc cetos de gaz, dupa cum relateaza Daily Mail. Existenta sa, dupa ce a fost descoperita de catre NASA, cu ajutorul Observatorului Chandra, le-a oferit astronomilor noi viziuni despre cum stelele si planetele interactioneaza intre ele odata cu trecerea timpului.

In timp ce, discul planetei si jeturile pe care aceasta le emite sunt caracteristicile unei planete foarte tinere, exista cateva dovezi, printre care si cele furnizate de Chandra, care sugereaza ca BP Psc este o stea mai veche, in asa-numita faza a "gigantul rosu". In plus, discul de gaz si jeturile de lumina pe care le expulzeaza pot fi ramasite ale unei planete din apropiere sau ale unui star care a fost distrus.

Cand stele ca Soarele incep sa emita combustibili nucleari, se extind si se revarsa peste straturile exterioare. Spre exemplu, daca s-ar intampla acest lucru cu Soarele, probabil ar inghiti Pamantul si s-ar transforma intr-o gigantica stea rosie. "Se pare ca BP Psc reprezinta o stea mancatoare de stele" a declarat Joel Kastner de la Institulul de Tehnologie Rochester, care conduce studiul Chandra, adaugand ca "orice ar fi, ne arata ca nu este intotdeauna un mediu foarte prietenos acolo, in afara sistemului nostru solar".

In plus, faptul ca nu este localizata langa alte stele mai tinere, ii deruteaza pe cercetatori. Atmosfera din compozitia sa contine si putin litiu, asa cum se intampla cu stelele mai vechi. Planetele din imediata sa vecinatate au fost devastate cand BP Psc s-a transformat intr-o stea gigantica, insa astronomii sunt de parere ca o a doua runda a formarii planetei va avea loc in discul ce-o inconjoara, la sute de milioane de ani, dupa formarea primei runde.

Iulia Albu dă de pământ cu vedetele care promovează clinici și...
Iulia Albu dă de pământ cu...

'BP Psc ne arata ca stele ca si Soarele pot trai linistite miliarde de ani", a declarat co-autorul studiului, David Rodriguez, de la Universitatea California, adaugand ca, "atunci cand dispar, ele mai distrug si o planeta sau doua impreuna cu ele".