In 1995, un specialist in domeniul internautic nu-i dadea sorti de izbanda acestui mediu. Au trecut 15 ani si evolutia a fost incredibila. Oare ce ar spune Clifford Stoll acum? Oare cum ar arata previziunile sale viitoare, in actualul context informatic?
Potrivit Yuppy, la sfarsitul lui februarie, in 1995, editorul Clifford Stoll publica in Newsweek un articol in care analiza situatia de moment si viitorul incert al World Wide Web. Predictia facuta de Stoll urmeaza a fi pusa sub lupa, pentru ca are parti extrem de interesante (Click aici pentru articolul original).

"Astazi, sunt tulburat de aceasta comunitate la moda si supraestimata. Vizionarii vad un viitor al oamenilor din telecomunicatii, biblioteci interactive si sali de curs multimedia. Ei vorbesc de intalniri electronice si comunitati virtuale. Comertul si afacerile vor pleca din birouri si mall-uri spre retele si modemuri. Libertatea retelelor digitale va face guvernarea mai democratica. Prostii. Adevarul este ca nicio baza de date nu va inlocui ziarele, niciun CD-ROM nu va tine locul unui profesor si nicio retea de computere nu va schimba felul in care guvernarea functioneaza..."

Acum, ori domnul Stoll era mult prea pesimist, ori ii lipsea cu certitudinea calitatea de vizionar. Altii au vazut in internet un potential urias si au profitat de fiecare ocazie. Chiar si in 1995. Articolul este unul important, aparut intr-o publicatie prestigioasa si releva lumea online din urma cu numai 15 ani. In acest deceniu si jumatate, iata cum internetul a devenit si punct de intalniri virtuale, si profesor chiar loctiitor in scolile asiatice, si sediu al magazinelor online care au cifre de afaceri de zeci de milioane de euro precum si ajutor de nadejde pentru cei care ne conduc. Cat despre partea cu ziarele, mai merita oare sa anuntam retragerea unor titluri importante de pe piata si trecerea lor exclusiv online? Mai merita sa amintim previziunile unor insideri care vad ziarele disparute de pe tarabe in maxim doi ani? Vin in forta produse gen Kindle, iPad, JoJo. Nu mai vorbim de bugetele de publicitate din print care migreaza spre online, dictand si migrarea publicatiilor clasice spre www.

Citeste articolul integral pe Yuppy.ro.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.