Specialistii de la Continental testeaza un sistem care poate ajuta soferul sa evite la limita un obstacol.

Mai multe modele premium sunt echipate in prezent cu sisteme care pot ajuta soferul sa evite un impact iminent, iar aceste sisteme se refera la franarea automata. Este vorba de o serie de senzori radar care monitorizeaza in permanenta distanta fata de masina din fata. Daca aceasta scade brusc, iar soferul nu reactioneaza, sistemul il avertizeaza optic, apoi acustic. Iar daca soferul tot nu reactioneaza, franele sunt aplicate automat, in cazul sistemului de la Volvo masina poate chiar opri fara interventia soferului.

Cei de la Continental si-au spus ca se poate interveni si cu sisteme pentru dinamica laterala, nu doar cea longitudinala, as aca au pus la punct un sistem care il poate ajuta pe sofer sa vireze can este aproape sa loveasca o alta masina din spate.

Acest sistem foloseste aceeasi senzori radar ca si sistemul de franare automata si functioneaza doar pe masinile cu directie asistata electronic si cu ESP. Practic, atunci cand un impact este iminent si s-a trecut deja de ultimul punct de franare, directia primeste un impuls pentru a evita obstacolul prin lateral. Soferul simte impulsul si nu face decat sa controleze volanul actionat aproape automat.

Bineinteles ca soferul este singurul raspunzator pentru decizie. Sistemul ii sugereaza directia si manevrele, dar soferul ia decizia daca vireaza sau nu. Asta pentru ca sistemul nu se poate asigura ca din lateral nu vin alte masini sau ca nu intra pe contrasens cand se apropie o alta masina.

Continental spune ca acest sistem, numit Emergency Steer Assist (ESA), nu poate face manevra complet automat si este necesar ca soferul sa ia decizia si sa judece limpede manevra. Sistemul doar il ajuta sa controleze si ii sugereaza ce ar trebui facut.

Este de asteptat ca ESA sa debuteze in serie cam in 2 sau 3 ani, initial pe modelel premium.

Ramane insa de vazut daca nu cumva impulsul din volan si situatia critica nu il vor face pe sofer sa vireze fara sa se asigura ca nu are alte masini pe banda alaturata sau ca nu vin masini pe contrasens.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.