Nissan a reusit sa-si adjudece cel mai rapid tur pe Nurburgring cu o masina fara emisii de noxe.

Goana mai multor bolizi de serie pentru a-si adjudeca cel mai bun tur pe Nurburgring ajunge la un alt nivel. Nissan, constructorul care a tinut sa detroneze timpul lui 911 GT2 cu al sau model GT-R, inainte de a fi pus pe locul doi de Corvette ZR1, a obtinut acum si un record de timp cu un model cu propulsie electrica.

Japonezii si-au spus ca recentul interes pentru timpii foarte buni pe Nurburgring, ii poate ajuta sa-si promoveze mai bine tehnologia de propulsie alternativa. Asa ca nu au stat mult pe ganduri si au trimis pe celebrul circuit german o masina... mai altfel. Este vorba de un Nissan X-Trail propulsat de celule de combustibil, pe care il dezvolta deja de doi ani.

11 minute, 58 de secunde si 0 emisii - record pe Nurburgring!Nissan X-Trail FCV (Fuel Cell Vehicle) nu are un motor conventional ci se bazeaza pe curentul electric generat de celulele de combustibil. Masina este alimentata cu hidrogen (stocat la o presiune de 700 bari, in rezervoare speciale). Curentul electric este obtinut din reactia hidrogenului cu oxigenul, reactie desfasurata la bordul masinii. Din aceasta combinatie rezulta curent electric si vapori de apa, emisiile de noxe fiind practic inexistente.

Curentul produs astfel, alimenteza un motor electric care produce 120 CP si 280 Nm. Aceste valori permit SUV-ului Nissan sa atinga o viteza maxima de 150 km/h, in conditiile in care autonomia este de 500 km.

Niponii au vrut sa fie primii care testeaza timpul pe un tur de circuit cu o masina cu celule de combustibil, asa ca recordul a fost usor de obtinut. De fapt, chiar daca poate fi numita record, performanta japonezii este mai degraba un punct de referinta, in conditiile in care, tot pentru promovare, vor ma aparea probabil constructori care sa testeze performantele unor masini cu tehnologie de propulsie neconventionala.

Nissan X-Trail FCV a parcurs circuitul Nurburgring in 11 minute si 58 de secunde, dar testul s-a desfasurat pe ploaie asa ca pilotul Nissan care a condus masina spune ca, pe uscat, timpul ar putea fi mai mic cu 30, pana la 40 de secunde.

Modelul care a stabilit acest timp este un prototip, valoarea sa fiind evaluata de Nissan la 1,3 milioane de euro.

11 minute, 58 de secunde si 0 emisii - record pe Nurburgring!


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.