Auto18 Iunie 2010de Dan Damian

Lectura de un minut

Compania de consultanta JATO Dynamics a realizat un studiu cu primele 10 marci auto si modele de masini noi in functie de performantele inregistrate pe piata europeana in primele 5 luni.

Marcile Ford si Volkswagen au fost grav afectate de piata auto germana care a continuat sa scada, declinul fiind de 35% in luna mai.

Vanzarile de masini in crestere au ajutat Renault sa isi mentina pozitia a doua inaintea marcii Ford in primele 5 luni, diferenta dintre cele doua brand-uri auto fiind de doar 13.684 de unitati.

Ford a castigat locul 3 de la Peugeot, care nu a reusit sa isi mentina vanzarile castigate in aprilie.

Marca cu cea mai mare crestere in primele 5 luni pe piata auto europeana este Renault cu modelul Clio.

Clio a avut cel mai bun rezultat in Italia, unde livrarile au crescut cu 84%, urmata de Marea Britanie si Franta cu 38%. In total, vanzarile Clio au crescut cu 43% in primele 5 luni.

Succesul Clio in Europa a venit si ca urmare a vanzarilor in scadere inregistrate de concurentii Ford Fiesta si Peugeot 207, modele in scadere cu 22% in mai comparativ cu aceeasi luna din 2009.

Dupa numarul de unitati vandute in primele 5 luni pe piata europeana, pe primele 3 locuri sunt VW Golf, Ford Fiesta si VW Polo.

Sursa: Wall-Street



Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.