Comisia Europeana (CE) a solicitat Romaniei informatii in legatura cu legislatia privind aplicarea taxei de poluare pentru autoturisme, suspectand ca actuala legislatie romaneasca are efecte protectioniste asupra industriei auto nationale, a informat CE.
Comisia considera ca prevederile legislatiei romanesti, conform carora taxa pe poluare se suspenda pentru anumite autovehicule, insa creste pentru anumite masini second-hand provenite din alte state membre, ar putea duce la discriminarea acestor masini de ocazie, protejand industria romaneasca a autovehiculelor noi, arata NewsIn.
Taxa autoAceasta solicitare a fost transmisa sub forma unei "scrisori de somare", prima etapa a procedurii de incalcare a dreptului comunitar prevazuta la articolul 226 din Tratatul CE. Comisia precizeaza ca, daca nu primeste un raspuns satisfacator in termen de doua luni, "poate trece la a doua etapa a procedurii (emiterea unui aviz motivat) si, in final, poate prezenta cazul in fata Curtii de Justitie".
Presedintele Asociatiei Constructorilor de Automobile din Romania (ACAROM) si vicepresedintele Dacia, Constantin Stroe, considera ca solicitarea CE referitoare la taxa auto pe care o considera protectionista cu industria auto autohtona, este o aberatie.
"Cum poate fi considerata aceasta taxa protectionista? Aceasta este o aberatie! Cu 30% vanzari de masini noi de la inceputul anului si cu 70% masini second hand, inseamna ca taxa auto din Romania este protectionista? Guvernul aceasta a facut tot ce a putut pentru a stimula vanzarile de masini noi, a introdus si program de innoire a parcului auto, a acordat si prima de casare si vanzarile sunt unde sunt. Asta este taxa protectionista?", a comentat presedintele Asociatiei Constructorilor de Automobile din Romania (ACAROM) si vicepresedinte al Dacia, Constantin Stroe.
Legislatia romaneasca in vigoare din februarie 2009 prevede ca autovehiculele cu Euro 4 si cu o capacitate cilindrica de cel mult 2.000 cmc sunt scutite de plata taxei pe poluare in Romania daca se inmatriculeaza pentru prima data in orice stat din Uniunea Europeana in perioada 15 decembrie 2008 – 15 decembrie 2009. In schimb, legislatia romaneasca prevede dublarea nivelului taxelor aplicabile altor autovehicule care fac obiectul acestei taxe, subliniaza CE.

Citeste articolul integral pe Wall-Street


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.