Nimeni nu te poate impiedica sa conduci cat vrei, dar esti dispus sa-ti asumi riscul enorm de a sofa obosit?

Oboseala la volan este printre cauzele frecvente ale accidentelor rutiere si de obicei acestea se lasa cu urmari dintre cele mai grave. Nu exista nici o lege care sa te impiedice sa conduci cat vrei, totul tine de aprecierea ta si de riscurile pe care vrei sa ti le asumi. Din pacate, foarte putini soferi sunt constienti de pericolele generate de conducerea unei masini cu un nivel mare de oboseala.

Marea majoritate a soferilor tind sa se supraaprecieze cand vine vorba de distante mari de condus. Pleaca in vacanta, isi fac un plan de parcurgere a distantelor si ca sa-l respecte, ignora oboseala. Sigur ati auzit la stiri despre accidente fatale, petrecute la cateva zeci de km de destinatie, din cauza faptului ca soferul a crezut ca rezista.

Un studiu facut in Marea Britanie a aratat ca foarte multi soferi conduc obositi, dar foarte putini dintre ei recurg la masuri care sa-i fereasca de acel nivel critic, care-i pune intr-un pericol foarte mare.

- 70% dintre soferi prefera sa deschida un geam si sa conduca mai departe, in vreme ce 69% iau mici pauze care sa-i invioreze.
- 54% asculta muzica pentru a ramane trezi si doar 21% opresc pentru cateva minute de somn. 43% recurg la diferite bauturi pe baza de cofeina.
- dintre cei care opresc pentru inviorare, 39% recurg la scurte plimbari pe jos si doar 21% adorm pentru cateva minute.

Deschiderea geamului si ascultarea radio-ului sunt niste remedii periculoase daca soferul mizeaza doar pe ele pentru a evita sa adoarma la volan. In aceste conditii se poate ajunge la ceea ce specialistii numesc microsomn. Este vorba de o stare de somn care se instaleaza pentru 2 secunde si poate ajunge la 30 de secunde. In acest timp, soferul are ochii deschisi, vede drumul, dar...... citeste continuarea pe Motorstory.ro.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.