Italienii mai dau o lovitura la nivelul stilului cu unul dintre cele mai atragatoare modele cabrio de clasa mini - Fiat 500C.
Fiat 500CLansarea noului Fiat 500, acum doi ani, a pus constructorul italian intr-o lumina extrem de favorabila pentru public si asta din cauza felului in care designerii au reusit interpretarea moderna a unui model de legenda. E adevarat ca Fiat a stiut sa promoveze intens lansarea micului model, cu date atent alese si evenimente care au atras atentia presei si publicului.
Fiat 500CMai mult, Fiat a demonstrat ca un model de oras nu trebuie sa fie fad si strict util pentru a pastra un pret decent, care sa-i atraga pe cei ce vor si putin stil pe langa eficienta. Acum italienii o fac din nou, cu versiunea decapotabila a lui 500. Numita 500C, aceasta este inspirata fidel de "atitudinea" modelului initial, lansat in 1957. Cum Fiat 500 are o lungime cu putin peste 3,5 metri, nu s-a pus problema unei decapotari clasice si din cauza dimensiunilor, dar si pentru a pastra asemanarea cu modelul din 1957.
Fiat 500CNoul 500C mizeaza pe un plafon textil, actionat electric, care poate fi pliat in locul lunetei. Toti montantii au ramas la locul lor, chiar si cei transversali, asa ca solutia aleasa mai prezinta niste avantaje. In primul rand este vorba de rigiditate, care nu a avut de suferit, iar in al doilea rand este vorba de pret - modificari mai putine inseamna costuri mai mici, iar asta se va reflecta si in pretul de vanzare. Nici macar spatiul interior nu a fost afectat, iar portbagajul si-a pastrat capacitatea de incarcare.
Marele avantaj al lui 500C este insa felul in care arata. Dimensiunile mici, stilul modern cu puternice influente retro subliniate clar de materialul textil pliat in partea din spate, va atrage probabil si cumparatori care isi permit ceva mai pretentios din punct de vedere al pretului.
Fiat 500CFiat ofera pentru 500C aceleasi motoare ca si pentru 500. Este vorba in primul rand de un propulsor de intrare in gama de 1,2 litri, care dezvolta 69 CP si 102 Nm. Acesta asigura o acceleratie 0 - 100 km/h in 13,4 secunde, viteza maxima fiind de 160 km/h, in conditiile unui consum mediu de 5,1 l/100 km. Urmeaza cel mai puternic motor, de 1,4 litri, tot pe benzina, care produce 100 CP si 131 Nm. Cu acest motor, Fiat 500C accelereaza de la 0 la 100 km/h in 11 secunde si atinge 182 km/h, in conditiile unui consum mediu de 6,1 l/100 km. Cei ce vor combinatia cabrio-diesel au la dispozitie motorul de 1,3 litri Multijet, care produce 75 CP si 145 Nm. Aceste valori permit masinii sa accelereze de la 0 la 100 km/h in 13 secunde si sa atinga o viteza maxima de 165 km/h, consumul mediu declarat fiind de 4,2 l/100 km.
Fiat 500 a fost lansat acum doi ani, iar italienii spun ca pana la acest moment au inregistrat peste 360.000 de exemplare vandute (modele livrate + comenzi). Aproximativ 80% dintre clienti au comandat modelele mai bine echipate.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.