Auto13 August 2009

Lectura de 2 minute

Centura de siguranta moderna a implinit 50 de ani, iar Volvo analizeaza progresele de atunci si pana in zilele noastre la acest capitol.

Centura de siguranta cu prindere in 3 puncteAsa cum se stie centura este cel mai important sistem de siguranta al unei masini, fiind considerata chiar cea mai importanta inovatie in industria auto, la capitolul siguranta. Fara aceasta airbag-urile nu au rost, ba chiar pot deveni periculoase daca declanseaza. In acelasi timp, centura de sigurata cuplata face ca riscul unei accidentari serioase sa fie redus cu peste 50%.

Centura de siguranta cu prindere in 3 puncteVolvo se mandreste cu faptul ca a introdus in echiparea de serie centura de siguranta in 3 puncte. Exact acum 50 ani, pe 13 august 1959 a fost livrata prima masina, un Volvo PV544, cu acest tip de centura. Suedezii au facut inca de la acea vreme o multime de teste care aratau ca, spre deosebire de centura cu prindere in doua puncte, cea in 3 puncte ofera un mult mai bun nivel de protectie. De atunci, acest tip de centura s-a perfectionat continuu, un mare pas inainte fiind si posibilitatea ajustarii pozitiei in fucntie de dimensiunile fiecaruia.

Volvo recunoaste ca nu exista statistici clare, dar din aprecierile suedezilor, bazate tot pe studii ale accidentelor, centura de siguranta in 3 puncte a salvat pana acum peste un milion de vieti.

Centura de siguranta cu prindere in 3 puncteAcum, centura de siguranta nu mai este deloc doar un material pozitionat in forma de "V" pe corpul acupantului masinii. Au aparut diferite sisteme, cum ar fi pretensionarea si limitatoarele de greutate care ajuta la o mai buna protectie prin impartirea mai echilibrata a fortelor unui impact. Centurile de siguranta depind acum si de sisteme electronice, ele lucrand in corelatie cu airbag-urile si avertizarile primite de la senzoriile sistemelor de siguranta activa.

Centura de siguranta cu prindere in 3 puncteAlte studii arata ca centura de siguranta poate inca reduce si mai mult numarul ranirilor grave si al deceselor in accidente rutiere. De exemplu, in SUA fiecare procent in plus la capitolul utilizare a centurii de siguranta ar salva 270 de vieti in fiecare an. In Europa, statisticile arata ca, daca fiecare tara a Uniunii Europene ar avea procentul de utilizare al centurii la acelasi nivel cu al tarii care il are cel mai ridicat, 7.000 de vieti ar fi salvate anual.

Tu porti centura de siguranta de fiecare data? Ce parere ai despre cei care nu o poarta?



Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.