Recent lansata, dar cu o prezenta discreta pe piata, noua Lancia Delta ii asteapta pe cei ce vor altceva.

Lancia DeltaLancia nu este o marca prea apreciata/cautata in Romania, iar asta se datoreaza in mare parte constructorului italian, care nu ofera o gama tentanta de produse. Thesis nu se mai vinde in Romania, iar Ypsilon are adresabilitate destul de redusa. In aceste conditii, noua Delta ar putea fi un semn catre o noua linie de modele, tot speciale, premium, dar putin mai atractive. Si mai ales tentante pentru tineri, segment neglijat de Lancia de prea mult timp.
Lancia DeltaNoua Delta este in mod sigur o masina care atrage atentia si asta datorita designului. Unul foarte reusit, original si cu detalii de finete. Cu o parte frontala “aristocrata”, dar agresiva in acelasi timp, Delta afiseaza o prezenta puternica datorita grilei mari si blocurilor optice subliniate de linia de LED-uri al carei rol este cel de iluminare pe timp de zi. Spatele arata foarte bine, dominat de rotunjimi si de cele doua stopuri sub forma unor fasii de LED-uri, amplasate pe niste “umeri” foarte armonios integrati in ansamblu. O mare parte din efectul vizual este asigurat, pe laterale, de linia ascendenta a geamurilor, combinata cu linia descendenta a plafonului.
Lancia DeltaPersonal, designul exterior mi se pare unul extrem de inspirat. Masina inspira originalitate, finete si clasa, iar pe parcursul testului am remarcat foarte multe priviri curioase din partea celorlalti. Multi se uitau dupa sigla, iar cativa m-au intrebat ce marca este masina. Gusturile sunt variate in ceea ce priveste forma si functiile unui produs, in general, iar in cazul Deltei, poate ca stilul place sau nu, dar chiar si cei ce nu-l agreeaza neaparat sunt nevoiti sa recunoasca ca este deosebit.
Lancia DeltaInteriorul nu este la fel de spectaculos ca exteriorul, dar ofera aceeasi senzatie de premium. Materiale de calitate, finisare foarte buna si cateva elemente tratate altfel decat la majoritatea masinilor, fie ele germane, franceze sau japoneze. In primul rand habitaclul pare usor ingramadit din punct de vedere vizual, dar e doar o senzatie. Exista spatiu suficient, mai ales pentru locurile din spate, foarte comode. Poate doar cei peste 1,80 metri inaltime ar putea simti o usoara lipsa de spatiu la nivelul capului, datorita plafonului plonjat. Un aspect la care italienii ar fi trebuit sa fie mai atenti este reprezentat de spatiile de depozitare. Prea putine asemenea spatii, dupa parerea mea, iar cele care exista (inclusiv cele din portiere) sunt prea mici. Scaunele sunt unele confortabile, dar ar fi fost de preferat o mai buna sustinere laterala, la fel cum ar fi fost de preferat niste tetiere mai moi si nu bombate spre exterior.
Un propulsor deosebit
Lancia Delta - motor 1.9 Twinturbo MultiJet - 190 CPModelul de test este echipat cu un turbodiesel de 1,9 litri, supraalimentat cu doua turbocompresoare, care produce 190 CP/4.000 rpm si 400 Nm/2.000 rpm. La 100 CP/litru, performanta excelenta pentru un turbodisel (datorata celor 2 turbine), propulsorul MultiJet face din modelul Delta o masina foarte rapida. Acceleratia 0 – 100 km/h este posibila in 7,9 secunde, iar viteza maxima este de 222 km/h. Practic masina accelereaza foarte bine in orice treapta din cele 6 ale cutiei de viteze, inca de la 1.500 rpm. Turbodieselul nu este prea rafinat, dar are farmecul lui, mai ales in turatie cand se aude suieratul celor doua compresoare.
Lancia DeltaMasina nu va fi probabil pe gustul celor cu preferinte deloc maleabile pentru masinile germane, pentru ca are un alt mod de a raspunde. De exemplu, cutia nu incurajeaza schimbarile rapide. Este precisa, dar schimbatorul are curse mari. Plus ca la schimbarile de trepte se aude un “clanc” evident si simti prin intermediul levierului ca o tija metalica selecteza pe acolo niste pinioane, ca si cum in angrenajul schimbatorului nu ar exista tampoane de amortizare. Aceasta este si una din cauzele pentru care Lancia Delta nu da senzatia de masina sport, in ciuda celor 190 CP ai motorului. Este mai degraba o masina rapida decat una sport, chiar si suspensia contribuind la aceasta perceptie. Masina este suficient de stabila, dar confortul nu este neglijat.
Lancia DeltaFisa tehnica spune ca nivelul consumului mediu este de 5,7 litri/100 km, consumul extraurban fiind de 4,7 litri/100 km. Poate ca aceste valori ar putea fi atinse, daca ai merge economic,dar nu prea poti sa o faci pentru ca 190 CP si 400 Nm te stimuleaza sa te bucuri de acceleratii.
Masina de test, cu acest motor (cel mai puternic din gama) si echipare Platino costa 26.670 euro (TVA inlcus). Aceasta este partea superioara a pretului, cea mai ieftina Delta, cu motor pe benzina de 1,4 litri Tjet si 120 CP, fiind disponibila pentru 19.490 euro (TVA inclus). Nivelul de echipare contine, in versiunea de baza, toate sistemele de siguranta si confort obligatorii pentru un model cu pretentii. Dealtfel, gasiti variantele de echipare si lista completa de preturi aici.

Autor: Dan Damian


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.