Telefoanele Autoritatii Nationale pentru Turism (ANT), institutie care coordoneaza turismul romanesc si care verifica si clasifica hotelurile si agentiile de turism, au fost taiate pe 2 aprilie, angajatii acesteia neputand fi contactati, cu o saptamana inaintea deschiderii sezonului pe litoral.

Hotelierii si agentii de turism, dar si reprezentantii diverselor institutii, care au incercat sa ia in ultimele trei saptamani legatura cu ANT, nu au putut contacta reprezentantii autoritatii nici pe telefoanele mobile de serviciu si nici pe cele fixe ale directiilor din cadrul institutiei, relateaza MEDIAFAX.

Persoanele care suna la orice numar de fix indicat in site-ul ANT (turism.gov.ro) aud mesajul: "NUMAR INCORECT". Nu pot fi apelate, printre altele, Directia Generala Control si Autorizare Turism, Directia Gestionare Fonduri Comunitare pentru Turism, Directia Management Brand, Directia Infrastructura Turistica, Directia de Dezvoltare Teritoriala sau Compartimentul Economic, Achizitii Publice si Servicii Interne si nici macar cabinetulul presedintelui ANT, Simona Man. Si persoanele care au sunat in ultimele trei saptamani la telefoanele Compartimentului Comunicare, Relatii Externe si Protocol au fost intampinate cu mesajul robotului "numar incorect".

Contactata de MEDIAFAX pe telefonul mobil personal, Simona Man a declarat ca telefoanele au fost intrerupte pentru ca a expirat contractul semnat de ANT in urma cu doi ani cu un operator de telefonie. "S-a incheiat acel contract si acum am deschis procedurile pentru unul nou. Am avut o oferta, dar a fost neconforma, iar acum s-au reluat procedurile, care sunt transparente si vom tine cont de cea mai buna oferta. Celalalt contract a fost atribuit direct, din pacate, dar eu nu vreau sa procedez asa, ci sa aleg oferta cea mai avantajoasa", a spus Man. Ea a confirmat ca atat numerele fixe de telefon din toata institutia, cat si cele mobile de serviciu ale angajatilor au fost taiate, dar a mentionat ca functioneaza un telverde. "Cu siguranta ca acest lucru afecteaza imaginea institutiei, dar nu avem ce face. Daca nu intrerupeam telefoanele la expirarea contractului s-ar fi considerat ca favorizam acel operator si ca avem o intelegere cu el", a explicat sefa ANT. Potrivit surselor citate, nu pot contacta telefonic ANT nici companiile care participa la licitatii, nici hotelierii si nici agentiile de turism, daca au nevoie de asistenta sau daca intampina probleme.

Citeste si:
Florin Spătaru, despre acuzațiile privind livrarea de arme...
Florin Spătaru, despre...

"CA IMAGINE ESTE DEZASTRUOS CE SE INTAMPLA", au mai spus sursele.

Potrivit acelorasi surse, angajatilor care se ocupa de autorizare si control nu li se semneaza de catre conducerea institutiei mandatele pentru a pleca in controale, pe motivul ca "nu sunt bani". Din acest motiv, cu o saptamana inainte de deschiderea sezonului estival, autoritatea statului care se ocupa de turism nu a verificat daca structurile de cazare de la mare sunt pregatite sau nu sa primeasca turisti. "Se gasesc insa bani pentru deplasarile externe ale conducerii ANT. Ar trebui ca autoritatile abilitare sa verifice eficienta cheltuirii banului public din care se fac aceste deplasari", au mai spus sursele din turism.

Simona Man a afirmat, insa, ca mai multe echipe de inspectori vor pleca joi spre litoral. "Vom avea patru echipe care vor merge joi spre litoral, doua spre sud si doua spre nord si care pana la 1 mai vor verifica daca unitatile de turism de la mare sunt pregatite, astfel incat turistii sa fie in siguranta la deschiderea sezonului", a mai spus ea.

Citeste si:
Petrecerile de Revelion, mai scumpe. Mai mulți hotelieri au ales să...
Petrecerile de Revelion, mai...

Autoritatea Nationala pentru Turism (ANT) este o institutie guvernamentala, aflata in subordinea Ministerului Economiei.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.