Un purtator de cuvant al Organizatiei Civile Internationale (OACI) a declarat ca impactul norului de cenusa asupra transportului aerian pare sa fie mai mare chiar decat cel al atentatelor din 11 septembrie 2001 din Statele Unite.
"Fara sa dispunem de cifre precise deocamdata, estimam ca impactul il depaseste pe cel din 11 septembrie 2001 ca zbouri anulate si inconveniente cauzate aeroporturilor", a declarat oficialul OACI.
De joi, companiile aeriene au fost constranse sa anuleze aproape 30.000 de de curse - 10.400 vineri si 17.000 sambata - a precizat Eurocontrol. Unul cate unul, guvernele si-au inchis spatiile aeriene si aeroporturile, blocand zeci de mii de calatori. 21 de tari europene au ramas astfel paralizate, din punct de vedere al traficului aerian, sambata si duminica.
"Este fara precedent sa avem o asa mare parte a Europei afectata", a spus Kenneth Thomas, expert la Eurocontrol. In sudul Europei, unele tari, chiar si indepartata Spanie, au inceput sa aiba dificultati.
"Atat timp cat presiunea va fi mare deasupra Atlanticului, iar vulcanul va continua sa erupa, situatia risca sa nu evolueze prea mult", a precizat Thomas.
In Franta, unde cea mai mare parte a aeroporturilor raman inchise pana luni la ora locala 8.00, haosul fara precedent a determinat guvernul sa instituie o celula de criza. Situatia aeriana a complicat si mai mult viata calatorilor, ale caror deplasari au fost deja perturbate de o greva la caile ferate.
Potrivit Institutului meteorologic din Islanda, vantul ar urma sa continue sa bata spre Europa in urmatoarele patru-cinci zile.
"Cea mai mare problema este ca nu dispunem de niciun termen, ca timp, spre deosebire de ceea ce se intampla in cazul furtunilor, de pilda, al caror sfarsit poate fi previzionat, ceea ce permite pregatirea reluarii operatiunilor", a explicat un purtator de cuvant de la Asociatia Internationala a Transportului Aerian (IATA).
IATA, care reprezinta 230 de companii aeriene ce asigura 93% din traficul comercial international, estimeaza pierderile la peste 200 de milioane de dolari pe zi (147,3 milioane de euro). Ar putea fi o lovitura pentru numeroase companii europene, care si-asa nu aveau o situatie financiara buna, iar acestea ar putea cere un ajutor, conform legislatiei europene. "Dupa banci, s-ar putea sa trebuiasca sa ajutam transportatorii aerieni", a recunoscut sambata un oficial european.
Despre autor:
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Ce planuri are PKO Bank în România: cea mai mare bancă din Polonia are active...
Sursa: futurebanking.ro
-
Sumă record cheltuită de utilizatorii OnlyFans în 2024. Câți bani au ajuns la...
Sursa: wall-street.ro
-
FRENVI, compania care îți pune pe masă tacâmuri sustenabile și comestibile
Sursa: green.start-up.ro
-
[hi]Digitail[/hi], drumul din Iași la investiție series B și peste 10.000 de...
Sursa: start-up.ro
-
Românca Alina Sabău, antreprenoare în fashion de lux, va deschide un nou...
Sursa: retail.ro
-
George Burcea, moment controversat! De ce a izbucnit când a fost întrebat...
Sursa: kudika.ro
-
Tragedie șocantă în showbiz. Celebrele gemene Kessler au murit mână în mână,...
Sursa: garbo.ro