Turismul american a pierdut in ultimii ani miliarde de dolari din cauza faptului ca potentialii turisti sunt tot mai descurajati de imaginea nefavorabila a Statelor Unite in lume si de politica tot mai birocratica de acordare a vizelor, au avertizat directori ai agentiilor de turism, citati de "Financial Times".

"Problema constituie o prioritate economica", a subliniat Roger Dow, presedintele Travel Industry Association of America, a carei conventie anuala a avut loc in week-endul trecut la New York. Dow a explicat ca turismul contribuie la perceptia favorabila Statelor Unite. "Daca nu ne vom ocupa cu toata seriozitatea de aceasta problema, impactul pe termen lung asupra marcilor americane, cum este cazul Coca-Cola, General Motors sau McDonald's, ar putea fi extrem de grav", a continuat el.

Declaratiile lui Dow au avut loc dupa avertismentele lansate de alte organizatii comerciale, care sustin ca procedurile birocratice de acordare a vizelor dupa atentatele de la 11 septembrie 2001 ii descurajeaza pe oamenii de afaceri si pe studentii straini."S-a indus ideea ca ne-am pierdut ospitalitatea", a comentat Rick Webster, directorul pentru afaceri guvernamentale al Asociatiei.

Citeste si:

Totusi, anul trecut, numarul turistilor straini a crescut cu 12 procente fata de 2003, potrivit Departamentului american al Comertului. Ei au cheltuit in 2004 93,7 miliarde de dolari. Cu toate acestea, profiturile obtinute din turism sunt cu 38 la suta mai mici comparativ cu 1992. Deprecierea dolarului a sporit intrucatva numarul turistilor, insa, avand in vedere rata de schimb favorabila strainilor, cifrele ar trebui sa mentioneze un numar mult mai mare de vizitatori.