Telescopul Fermi al NASA a ajutat oamenii de stiinta sa detecteze particule de antimaterie deasupra fulgerelor de pe Pamant, un fenomen necunoscut pana acum.

Oamenii de stiinta cred ca particulele de antimaterie s-au format in interiorul furtunilor si sunt asociate cu fulgerele. Este estimat ca in fiecare zi au loc aproximativ 500 de explozii cu raze Gamma, insa majoritatea raman nedetectate, relateaza NASA.

"Aceste semnale reprezinta prima dovada directa ca furtunile produc particule de antimaterie", a declarat Michael Briggs, membru al echipei de studiu de la Universitatea Alabama din Huntsville. Acesta prezentat rezultatul studiului

Telescopul Fermi este proiectat sa monitorizeze razele Gamma, cea mai mare energie data de lumina. Atunci cand antimateria intra in coliziune cu o particula normala de materie, ambele particule sunt anihilate si transformate in radiatii Gamma.

"Desi se afla pe orbita de mai putin de trei ani, misiunea Fermi este fantastica. Acum aflam ca se pot descoperi mistere mult, mult mai aproape de casa", a declarat Ilana Harrus, cercetator in cadrul programului Fermi la NASA.

In cadrul proiectului, care poate fi numit una dintre cele mai importante realizari din lumea fizicii, CERN, cercetatorii de la Geneva, Elvetia, au reusit incredibila performanta de a "prinde" 38 de atomi de anti-hidrogen intr-un laborator, pentru o fractiune de secunda.

Potrivit digitaljournal, in timp ce, ocazional, este posibil ca creezi antimaterie in diferite forme, in mod normal, antimateria se poate auto-distruge imediat ce ajunge in contact cu materia normala. Echipa de cercetatori din cadrul Organizatiei Europene de Cercetare Nucleare a folosit campuri magnetice pentru a izola anti-hidrogenul.