1934 - in plina criza economica, americanul Charles Darrow prezenta directorilor executivi de la Parker Brothers un joc care avea sa devina in doar un an de la lansare cel mai cumparat joc din SUA. 75 de ani mai tarziu, Monopoly isi sarbatoreste aniversarea cum stie mai bine: intr-o atmosfera de criza.
Desi, initial Parker Brothers l-au exclus din productie datorita celor "52 de erori in conceptie", acesta nu a renuntat, iar cu ajutorul unui prieten ce avea o masina de tiparit, Darrow a vandut 5.000 de seturi de Monopoly catre un magazin universal din Philadelphia. A avut succes! Dar comenzile continuau sa creasca iar productia nu parea sa tina pasul cu cererea. Acest fapt l-a determinat sa se intalneasca din nou cu directorii de la Parker Brothers.

In primul sau an de la lansare, 1935, Monopoly a fost cel mai cumparat joc in America. Se estimeaza ca pana in acest moment a fost jucat de cel putin 750 de milioane de persoane, au fost vandute mai mult de 200 de milioane de exemplare si s-au construit peste 5 milioane de casute verzi.

Cam aceasta ar fi evolutia succinta a unuia dintre cele mai indragite jocuri de societate din vremurile noastre. Alaturi de Twist, Nu te supara frate, Tintar sau Poker, Monopoly a implinit anul acesta 75 de ani de la lansare.

"Monopoly este cel mai popular joc din lume si transcende toate barierele culturale", a declarat Helen Martin, managerul brandului global de jocuri si jucarii Hasbro Inc, brand din care face parte si mult indragitul Monopoly. "Mai mult de 750 de milioane de oameni din intreaga lume au jucat Monopoly, de cand acesta a fost pe piata, cu 75 de ani in urma, si ramane o preferinta constanta printre adultii, copiii si familiile de astazi", mai declara aceasta pentru Hispanicprwire.

Editia care a avut pe tabla de joc intreaga lume (The World Edition) a fost lansata in august 2008, jocul fiind pus in vanzare incepand cu luna septembrie 2008, in 45 de tari din intreaga lume.

Din anul 1935, mai mult de 250 de milioane de exemplare de Monopoly au fost vandute in 103 de tari si 37 de limbi. Mai mult de 200 de diferite editii ale jocului au fost publicate, dar cel mai popular continua sa fie clasicul "Numarul Noua". Numele si logo-ul Monopoly, design-ul distinctiv al tablei de joc, cele patru colturi, toate personajele precum si fiecare din elementele distinctive de la bord si piesele de joc sunt marci comerciale inregistrate ale Hasbro, aceasta avand toate drepturile rezervate.

Situl oficial MONOPOLY

UNDER THE BORDWALK: Documentar despre Monopoly


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.