2. Stabilirea prioritatilor
2/10
Stabileste-ti prioritatile inainte de a incepe fiecare zi de lucru. Este important sa lucrezi dupa un program bine stabilit, in cazul in care programul tau este incarcat. Stabilirea priorotatilor este un mod placut de a trece mai usor printr-o zi lunga si obositoare. Programul pe care-l realizezi trebuie insa si respectat.
Foloseste orele tale de productivitate maxima pentru lucrarile cele mai importante. Se zice ca oamenii care s-au nascut ziua, lucreaza mai bine noaptea, iar oamenii care s-au nascut noaptea dau un randament mai bun ziua. Nu s-a verificat aceasta ipoteza, insa este foarte important sa stii cand creierul tau gandeste cel mai bine.
Nu iti supraaglomera agenda. Lasa-ti timp liber, in fiecare zi, pentru intalniri. Socializarea este un lucru foarte placut si util. Chiar daca job-ul tau presupune comunicarea cu diferite persoane, aceia sunt straini, iar tu ai nevoie de comunicare cu oamenii pe care-i cunosti, cu oamenii cu care esti prieten/a.
Ia pauze. Fa plimbari. Ia pranzul in afara locului de munca. Pauzele sunt tot timpul un moment de relaxare, iar seara in loc sa iei autobuzul spre casa poti merge o statie sau doua pe jos. Este important sa iei masa in afara locului in care lucrezi pentru a te putea relaxa si pentru a putea manca linistit.
Stabileste un loc pentru fiecare lucru. Aseaza pe categorii, indosariaza, depoziteaza lucrurile in functie de similtitudiuni. Aceste aspecte sunt importante deoarece oridinea si disciplina te ajuta sa lucrezi intr-un mod eficient. Nu stai cu teama ca ai pierdut un act important, iar atunci cand ai nevoie de ceva poti gasi acel lucru imediat.
7. Limiteaza vizitele la lucru
7/10
Pune materialele pe orice scaun liber din biroul tau, astfel incat orice vizitator neinvitat sa fie obligat sa stea in picioare. Cand te suna oamenii care vorbesc mult, spune-le inca de la inceput ca ai doar cateva minute pentru a sta dsde vorba. Intreaba-i politicos care este motivul pentru care a sunat.
8. Curatenia pe masa de lucru
8/10
Ia de pe birou toate hartiile la care nu lucrezi, astfel poti mentine ordinea la locul tau. Poate preintampina de asemenea pierderea sau amestecarea hartiilor. Totodata poate conferi camerei o un aspect mai placut, iar tie iti poate induce o stare de comfort.
Scapa de lucrarile terminate sau care nu sunt de competenta ta. Atentie, verifica insa inainte daca acea lucrare nu-ti mai foloseste. Este posibil ca pe viitor sa mai ai nevoie de ceva materiale din acea lucrare, asa ca daca ai acest dubiu, le poti pune intr-un loc sigur, in care sa ai acces oricand la ea.
10. Fa lucrurile pe rand
10/10
Concentreaza-te pe fiecare punct, pe rand. Pentru ca munca ta sa dea rezultate lucrurile trebuiesc facute pe rand. O aglomerare de puncte iti suprasolicita creierul si nu ai un randament eficient.
Scrie-ti ideile. Sa nu ai incredere in memoria ta, indiferent cat de buna este. Este foarte important ca atunci cand te gandesti la ceva, si este ceva care te-ar putea ajuta sa notezi, deoarece din cauza oboselii sau din cauza stresului ideile se pot pierde. De aceea este foarte imporant ca ideile sa fie notate intr-un carnetel sau agenda.
Unul dintre motivele de prima importanta pentru care oamenii amana este ca sunt coplesiti, napaditi, doborati. Ei se simt striviti de tavalugul tuturor lucrurilor pe care trebuie sa le faca in viata. Ei pot avea de facut mai multe sarcini sau un singur proiect care pare asa de mare sau asa de complicat ca se simt blocati. Inceteaza sa gandeasca, sa hotarasca, sa actioneze. Am realizat un top zece al sfaturilor practice care te pot ajuta sa lucrezi intr-un mod eficient, indiferent de starea de spirit.