De asemenea, pasajul Basarab va fi gata la sfarsitul lunii martie, primele teste la calea de rulare au fost incepute, a mai declarat primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, conform
MEDIAFAX. "Daca va veti uita pe geam veti vedea ca deja pe o anumita portiune se fac anumite teste, podul Basarab va fi gata la sfarsitul lunii", a spus Sorin Oprescu intr-o conferinta de presa.
Primarul general al Capitalei spunea, in 26 februarie, dupa ce a verificat stadiul lucrarilor la Pasajul Basarab, ca in martie se vor face probele pe pasaj, iar la sfarsitul lunii se va da drumul la circulatia rutiera. El preciza ca lucrarile la linia de tramvai vor mai dura, pentru ca trebuie mai intai finalizate etapele de lucrari la pod.
Edilul preciza ca a inceput amenajarea statiei, dupa care vor fi montate lifturile si trotuarul mobil, iar sistematizarea circulatiei pe strazile din zona va fi terminata inainte de darea in folosinta a pasajului.
Municipalitatea preciza atunci ca, din punct de vedere al stadiului fizic general, lucrarile sunt aproximativ 98% finalizate.
Pasajul Basarab va realiza legatura rutiera si de tramvai intre Bulevardul Nicolae Titulescu - Soseaua Orhideelor - Podul Grozavesti - Bulevardul Vasile Milea (pentru circulatia tramvaielor), respectiv Soseaua Grozavesti, intregindu-se astfel inelul principal de circulatie al Municipiului Bucuresti in partea de nord-vest. Proiectul cuprinde doua traversari majore de obstacole, a raului Dambovita peste podul existent largit si a caii ferate in zona Garii de Nord.
Viaductul principal al pasajului are o lungime totala de 1450 de metri - din care 117 metri Podul pe Arce peste raul Dambovita, respectiv 340 de metri Podul Hobanat peste zona Garii de Nord -, cu bretele de acces la pasaj de 1126 metri lungime si rampe de acces de 1250 m.
Pe pasaj, in zona Podului Hobanat va fi realizata statia de tramvai dotata cu scari fixe, lifturi si escalatoare menite sa asigure legatura intre nivelul peroanelor statiei si nivelul solului, precum si cu statia de metrou Basarab.
- Valoarea totala a contractului este de 160.738.329 euro.
In data de 15 septembrie 2010 s-a reluat circulatia la sol pe toata zona afectata, cu exceptia perimetrului Plevnei - Gara Basarab, unde, din cauza lucrarilor la Podul Hobanat, circulatia se va relua dupa finalizarea lucrarilor din zona.