Dovedeste-ti intentia de a fi luat in serios
1/7
Cea mai buna modalitate de a-ti imbunatati reputatia la locul de munca este prin fapte. Chiar daca in trecut ai facute cateva greseli care i-au facut pe oameni sa te priveasca cu alti oachi, iata ca a venit momentul sa demonstrezi ce anume esti capabil sa faci. Alege sa iti asumi responsabilitatea pentru un proiect important si ocupate-te de el asa cum se cuvine si fara greseli. Vei vedea cum lucrurile se schimba, superiorii si colegii iti vor aprecia eforturile si va fi un prim pas pentru o reputatie pozitiva.
Respecta termenele limita
2/7
O alta modalitate de a-ti imbunatati reputatia la locul de munca este sa iti indeplinesti la timp toate sarcinile, iar in cazul in care nu poti sa duci ceva la bun sfarsit din cauza unei probleme, cel ami bine este sa spui. Reputatia se bazeaza in mare parte pe stilul tau, modul in care faci lucrurile, dar si pe credibilitate. Conteaza foarte mult sa te tii de cuvant atunci cand promiti ca o sa faci un anumit lucru.
Ai grija la limbajul nonverbal pe care il folosesti
3/7
Un gest poate face mai mult decat o mie de cuvinte. Astfel ca, trebuie sa te ingrijesti si de acest aspect, iar in conditii de stres si presiune sa nu rabufnesti. Cel mai probabil vei fi judecat dupa acest aspect si toate lucrurile bune vor fi umbrite. Autocontrolul poate fi una dintre cheile succesului.
Pastreaza criticile pentru tine
4/7
Este incredibil de usor sa fii negativist atunci cand lucrurile nu merg bine la locul de munca, insa nu este tocmai locul potrivit unde sa lasi aceasta atitudine sa iasa la iveala. Nimeni de la locul de munca nu vrea sa auda plangeri, nemultumiri constante, critici si temeri. Cel mai bine ar fi sa nu incepi proiecte pe care nu le poti duce la bun sfarsit daca stii ce pe parcurs vei incepe sa regreti ca lucrurile nu ies cum vrei tu.
Invita-ti colegii de munca la activitati in afara biroului
5/7
O persoana isi poate imbunatati reputatia prin implicarea in diverse activitati in afara celor de la birou, lasandu-si colegii sa afle depsre acest lucru. Poate faci parte dintr-o organizatie nonprofit, vrei sa incepi o afacere sau manifestand un interese pentru subiecte mai putin comune, ii poate face pe oamenii din jurul tau sa te priveasca altfel.
Ascultarea activa este o abilitate ce implica atat ascultarea celui care vorbeste, dar si oferirea de feedeback spuselor acestora. Ceea ce de multe ori nu se intampla pentru ca oamenii sunt prezenti doar fizic in conversatia cu o persoana, iar mintea lor este in alta parte. Este important sa ii asculti pe oamenii din jurul tau, sa fii constient de ceea ce iti transmit si sa ii intelegi. In caz contrar nu poate exista o comunicare eficienta si iti poate afecta imaginea in ochii celorlalti.
Fii ferm, dar flexibil
7/7
Atunci cand te afli intr-o pozitie de conducere este foarte important sa te faci respectat si sa sa respecte si deciziile pe care le iei. Bineinteles, acest lucru nu inseamna ca trebuie sa inspiri teama si oamenilor sa le fie frica isi exprime ideile sau nemultumirile. Fii un bun lider, un om care isi respecta angajatii si stie sa duca firma in care lucreaza intr-o directie buna.
O cariera de succes nu se construieste foarte usor, fiind nevoie de foarte multa munca, rabdare si vointa. Dar, pe langa acestea, mai ai nevoie si de reputatie, care este destul de importanta pentru dezvoltarea ta profesionala. Este modul in care te vad oamenii cu care lucrezi zi de zi, dar poate fi si impresia pe care o lasi asupra celor cu care interactionezi pentru prima data. Insa, cel mai important lucru de retinut este faptul ca nu o poti controla si trebuie sa ai foarte mare grija la modul in care te comporti. In continuare iti aratam cateva lucruri esentiale pe care ar trebui sa le ai in vedere la locul de munca pentru a-ti imbunatati reputatia.