Cel mai sportiv sedan premium de clasa medie, BMW Seria 3, se afla la rascruce de generatii. In toamna acestui an, la Salonul Auto de la Frankfurt (practic, acasa), BMW va veni cu o noua generatie Seria 3. A sasea. Si daca tot va prezenta cea mai noua generatie a celui mai de succes model al sau, BMW vine si cu cateva informatii despre generatiile de pana acum. Asta, asa, ca se ne amintim de unde s-a plecat acum 36 de ani si unde s-a ajuns astazi.

A debutat in 1975, initial doar cu motoare cu 4 cilindri, dar cu o platforma care a decis imediat directia modelului – sport. Cel mai puternic motor era cel de 2 litri de pe 320i (da, era cu injectie). 125 CP dintr-un motor de 2 litri nu mai impresioneaza acum, dar ganditi-va ca la acea vreme era o performanta frumoasa.

In 1977 au venit si motoarele cu 6 cilindri in linie, pe BMW 320/6 si BMW 323i. Ultimul dezvolta 143 CP si avea sistem de gestiune electronica. In acelasi timp, a debutat si o versiune de baza, BMW 315, al carui motor produce 75 CP.

Cunoscut ca “ursulet” aceasta a doua generatie nu arata deloc rau nici macar acum, desi a debutat in 1982. Modelul de baza este 316, cu 90 CP si control electronic al carburatorului. Modelul 323i ofera 139 CP, dar bavarezii au venit cu cu o alta verisune in 6 cilindri, orientata catre consum redus. Aceste este modelul 325e, al carui motor de 2,7 litri produce 122 CP si are un consum mediu de 8,4 litri/100 km.

Pe aceasta a doua generatie, in 1985, a debutat si prima motorizare diesel pe Seria 3. Modelul 324d, cu motor cu 6 cilindri si 86 CP, are sistem de injectie cu control electronic si afiseaza un consum mediu de 7 litri/100. Tot in 1085 e debutat si legenda M3, cu motor de 2,3 litri, cu 4 cilindri si 200 CP.

Un alt model care arata bine si astazi (lansat in 1990), mai ales exemplarele ingrijite si nu ornate stupid cu tot felul de elemente de tuning de prost gust. Diesel-ul a fost in continuarea rafinat, un nou motor de 2,5 litri, cu 6 cilindri in linie fiind montat pe modelul 325td. Puterea maxima este de 115 CP, dar bavarezii au venit si cu versiunea mai puternica, 325tds, care ofera 143 CP si permite accelerarea pana la 100 km/h in 10,4 secunde.

In varful gamei motorizarilor pe benzina este versiune 328i, al carei motor dezvolta 193 CP si consuma 8,5 litri/100 km. Desigur, cel mai puternic model este M3-ul cu motor cu 6 cilindri, de 3 litri si 286 CP. Ulterior motorul a ajuns la 3,2 litri si 321 CP.

Citeste si:
Test drive Deliciu Bavarez
Test drive Deliciu Bavarez

Inca preferata puternic pe piata SH, aceasta a patra generatie Seria 3 a debutat in 1999. Si pe parcursul acestei versiuni a debutat celebrul 320d, initial cu 136 CP, suficient pentru o viteza maxima de 207 km/h, in conditiile unui consum mediu de 5,7 litri/100 km.

Versiunile pe benzina: 320i, 325i au fost completate de 330i (in locul lui 328i) al carui motor de 3 litri produce 231 CP. A debutat si modelul 330d, al carui propulsor produce 184 CP in conditii in care permite 227 km/h si un consum mediu de 6,7 litri/100 km. M3-ul acestei generatii (o masina absolut superba!) are 3,2 litri si 343 CP.

Modelul actual, iarasi unul care arata bine, mai ales dupa facelift, a debutat in 2005. In gama se regasesc modelele 320i (150 CP), 325i (218 CP) si 330i (258 CP). Ulterior au fost adaugate versiuni de baza pentru motorizarile pe benzina, dar si un nou standard: versiunea 335i cu motor de 3 litri, turbo, de 306 CP.

Citeste si:
Interesul crescut al româncelor pentru portrete foto în stil fine art
Interesul crescut al...

Modelul 320d a ajuns la o putere maxima de 163 CP, ulterior fiind upgradat la 184 CP. Incepand cu 2008 BMW a venit cu solutiile tehnice EfficientDynamics, a caror extrema o reprezinta modelul 320d EfficientDynamics Edition (163 CP si consum mediu de 4,1 litri/100 km).
Actualul M3 este primul si singurul M3 cu motor V8, viitoarea generatie mizand pe un 6 in linie, biturbo.

Bun, stim ce-a fost, acum sa vina noul model!

sursa: motorstory.ro


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.