Autoritățile verifică podurile și pasajele din București
Autoritățile din Capitală anunță că urmează să să se efectueze recepția pasajului Basarab, după 12 ani decând a fost dat în exploatare. În totți acești ani, construcția a ruginit pe alocuri și prezintă mai muște semne de uzură. În lipsa recepției, din punct de vedere legal nu se permit investiții pentru lucrările de reparații și întreținere.
La sfârșitul anului trecut, 19 poduri și 9 pasaje au început a fi verificate și acestea se vor încheia abia luna viitoare. Printre lucrările de infrastructură se află podul Ciurel și podul de la Timpuri Noi. Potrivit unei expertize realizate de Primăria Capitalei în anul 2017, acestea aveau deja un grad "nesatisfăcător" de siguranță.
"Cele care vor fi nesatisfăcătoare vor intra în etapa de reabilitare. Cele care vor avea o stare satisfăcătoare sau bună vor intra într-o etapă de reparație în funcție de fiecare. În funcție de starea lor ne vom da seama dacă vor rezista sau nu la anumite cutremure.", a declarat Marian Bârgău, directorul general al Administrației Străzilor București.
Prin expertiză va trece și pasajul Basarab, care a fost dat în folosință în urmă cu 12 ani, cu toate că nu a fost făcută recepția. După atâția ani, rugina este tot mai vizibilă, vopseaua este jupuită, scările rulante și lifturile nu mai funcționează și sunt vandalizate.
Pasajul Basarab a fost proiectat pentru a rezista unui cutremur cu magnitudinea de 8
"E o bătaie de joc, e jale ce e aici. Lifturile merg când vor ele. Scările rulante nu cred că mai merg de un an. Am văzut femei cu căruț urcând pe scări cu căruțul", spun bucureștenii.
În cazul în care lipsește recepția, legea nu le permite autorităților să facă lucrări de întreținere.
"La nivelul anului 2017, procesul de recepție a fost reluat. ISC a constat anumite deficiențe și a solicitat realizarea unei noi expertize. Deficiențele constatate nu au fost închise în cele 90 de zile, prin urmare recepția nu a fost admisă.", a transmis Cătălin Aflat, directorul Direcției Generale de Investiții din București.
La finalul anului 2000, proiectul pasajului suprateran Basarab, care leagă cartierele Militari și Drumul Taberei de centrul Capitalei, a fost dat în exploatare. 11 ani mai târziu a fost inaugurat, după o investiție de 200 de milioane de euro. La vremea aceea, proiectanții spuneau că este cel mai lat pasaj din Europa și poate rezista la un cutremur cu magnitudinea de 8.
Despre autor:
Valentina Podgorneac este absolventă a Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Universității București, iar de mai bine de un an face parte din familia 9AM. Iubește să știe tot ce mișcă, să fie informată, și la rândul ei, să informeze și pe alții, deoarece un om informat este un om puternic. Pentru ea, scrisul nu este doar o pasiune, ci un stil de viață.
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
Mai multe despre
-
Noi centre comerciale în țară. Românii de la K2 Retail Properties deschid...
Sursa: retail.ro
-
Americanii care alimentează companiile din România cu energie nucleară proprie
Sursa: green.start-up.ro
-
Ce planuri are PKO Bank în România: cea mai mare bancă din Polonia are active...
Sursa: futurebanking.ro
-
Nintendo a dezvăluit oficial Nintendo Switch 2
Sursa: start-up.ro
-
Rugăciune de seară scurtă - Ghid complet pentru liniște sufletească
Sursa: garbo.ro
-
Povestea celebrei carpete Răpirea din Serai prezentă în toate casele...
Sursa: kudika.ro
-
Inteligența artificială de la IBM va dezvolta cosmetice sustenabile pentru...
Sursa: wall-street.ro