Nu sunt sărbătorile complete fără o îndelungă așteptare pe Valea Prahovei. În lipsa unei autostrăzi care să fluidizeze traficul, se încearcă variante de infrastructură care să nu facă gaură în buget, dar și care pot fi executate relativ repede. Autoritățile vor să construiască o centură a orașului Comarnic, adică acolo unde începe coșmarul călătorilor spre munte. După opt ani de așteptare, presărați cu promisiuni, s-a făcut primul pas: s-a organizat licitația pentru construirea șoselei.

După 8 ani de așteptare s-a făcut un prim pas: autoritățile au organizat licitația pentru construirea uneia dintre cele mai importante șosele din România

Sunt 55 de kilometri de la ieșirea din Brașov către Comarnic pe Valea Prahovei. Un drum care, în mod normal, se parcurge în 50 de minute. În condițiile actuale de trafic, nu putem ajunge la Comarnic mai repede de două ore.

Cum până la autostrada București-Brașov mai e mult, autoritățile încearcă să rezolve problema „eșalonat”. O variantă constă în ocolirea orașului Comarnic, șosea în care autoritățile s-au împotmolit însă de opt ani. După două încercări eșuate, zilele acestea a fost demarată o nouă procedură de licitație pentru construcție.

Șoseaua de centură va avea o singură bandă pe sens și poduri peste râul Prahova și peste calea ferată. Traseul ocolitoarei are o lungime de 5,8 kilometri și va fi construit la vest de Drumul Național 1, între această șosea și albia răului Prahova.

Proiectul va fi gata în doi ani, au anunțat autoritățile. De trei luni vor fi nevoie pentru proiectare și de douăzeci de luni pentru execuție. Cât despre costuri, acestea se vor ridica la 250 de milioane de lei.

„Ne angajăm să le terminăm într-un timp record pentru ca oamenii să nu mai stea în necazul de aglomeraţie de pe Valea Prahovei”, a declarat Iulian Dumitrescu, președinte CJ Prahova, conform Observator.


Despre autor:

Alexandra Chivu
Alexandra Chivu scrie pentru 9AM din anul 2021, iar în prezent ocupă funcția de redactor-șef. Ea și-a început activitatea în presă în 2016, în cadrul Facultății de Jurnalism, unde a scris câteva articole pentru site-ul instituției. Ulterior, a publicat materiale în ziarul „Ultimă oră”. Și de aici a început greul. Primul impact important în carieră a fost în cadrul Digi FM, unde a redactat știri de radio. A început munca la revista Ciao, în 2017. Nu a poposit și a continuat la Fanatik, din 2018 până în 2019. În paralel, benevol, s-a ocupat în câteva rânduri de pagina de Facebook SOS Autism Brăila. Din 2019 și până în 2021 a lucrat la Playtech, apoi a ajuns în prezentul numit 9AM.
Mai multe

Ultima actualizare: 27 Decembrie 2022 - 11 : 12

Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.