Elevii pot beneficia și în anul școlar 2022-2023 de burse de merit, de studiu sau sociale. Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a declarat că se gândește să introducă un nou tip de bursă, cea de încurajare a excelenței. Vezi care sunt condițiile de acordare și de ce acte este nevoie.

Bursa de studiu. Acte necesare pentru obținerea acesteia

Bursa de studiu se acordă elevilor care au venituri minime în familie, dar care înregistrează rezultate bune la învățătură. Scopul acestei burse este de a susține financiar elevii pentru a-și putea procura rechizite și haine. Valoarea bursei de studiu pentru anul școlar 2022-2023 este de 150 de lei.

Ce condiții trebuie îndeplinite pentru a beneficia de această bursă

  • media generală peste 7,00 și nota 10 la purtare în semestrul anterior
  • venit lunar net /membru de familie pe ultimele 3 luni anterioare depunerii dosarelor, cel mult egal cu salariul minim net pe economie (1.263 RON).
  • pentru elevii claselor a V-a și a IX-a, bursele de studiu se acordau începând cu semestrul al doilea.

Actele necesare pentru bursa de studiu

Retail jobs
  • Cerere în care să se regăsească media generala pe anul scolar anterior si nota 10 la purtare confirmate de diriginte;
  • Copie după carte identitate a elevului și a părinților;
  • Copie după certificatul de naștere al fraților și surorilor (care sunt în sistemul de învățământ preuniversitar sau universitar la zi);
  • Copie certificat divorț părinți (unde este cazul) cu adeverința sau declaratie notariala a sumei primita ca pensie alimentara (daca nu este specificata în sentința divorț);
  • Adeverință salariu părinți cu veniturile nete din ultimele trei luni anterioare începutului de an școlar/semestru;
  • Declarație de la notariat, pentru părinții care nu sunt salariați, din care să reiasă că nu au avut venituri în ultimele 3 luni;
  • Certificat de la Administratia Financiara din raza teritorială pentru alte venituri impozabile, pentru ambii părinți;

Bursa de merit. Ce acte sunt necesare

Bursa de merit se acordă elevilor care au înregistrat rezultate deosebite la învățătură pe întreg parcursul anului școlar. Valoarea bursei de merit este de 500 de lei.

Citeste si:
O școală din vestul României are bazin de înot, însă nu îl...
O școală din vestul României...

Condiții de obținere a bursei de merit

  • În anul școlar anterior a obținut media generală de cel puțin 9,50 și a acumulat cel mult 10 absențe nemotivate pe semestru, cu excepția claselor a V-a și a IX-a
  • au obținut locurile I, II sau III la etapele județene ale olimpiadelor și concursurilor școlare naționale organizate de Ministerul Educației;
  • au obținut locurile I, II sau III la etapele județene ale competițiilor/concursurilor cultural - artistice, cu caracter sportiv sau cu caracter tehnico-științific, de nivel național, organizate de Ministerul Educației.

Acte necesare pentru bursa de merit

Bursele de merit și bursele de performanță se acordă cu propunerea conducătorului de clasă, iar elevii nu trebuie să depună cereri sau să aducă vreun act. Acordarea burselor se face pe baza reușitei lor școlare.

Citeste si:
Cîmpeanu: „Bugetul pentru bursele elevilor este mai mare de 5 ori...
Cîmpeanu: „Bugetul pentru...

Bursa socială. Acte necesare pentru dosar

Bursele sociale se acordă elevilor pentru a susține procesul lor educațional în cadrul unităților de învățământ. Valoarea bursei sociale este de 200 de lei.

Condiții pentru a obține o bursă socială

  • elevii care provin din familii care nu realizează un venit mediu net lunar pe ultimele 12 luni pe membru de familie mai mare de 50% din salariul minim net pe economie;
  • elevii orfani sau crescuţi de un singur părinte, sau elevi și studenți abandonaţi de părinţi asupra cărora a fost instituită o măsură de protecţie socială;
  • elevii care au deficienţe / afectări funcţionale produse de boli;
  • elevii din mediul rural, care sunt şcolarizaţi într-o altă localitate și care nu au posibilitatea să studieze într-o unitate de învăţământ din localitatea de domiciliu;

Actele necesare pentru bursa socială

Citeste si:
Cîmpeanu: „Școala nu se face pentru note. Să eliminăm goana...
Ministrul Educației: „Școala...

1. Cerere tip – de la secretariatul colegiului (sau de pe site-ul colegiului) şi dosar tip PLIC;

2. Declaraţie în care se specifică numărul membrilor familiei şi ocupația acestora;

3. Copie după actul de identitate sau după certificatul de naștere pentru fiecare membru al familiei, cu menţiunea „Conform cu originalul” pe fiecare pagină, sub care
semnează atât dirigintele cât şi elevul);

4. Adeverinţă în original cu venitul lunar realizat de fiecare membru de familie (unde e cazul) pe ultimele 12 luni, inclusiv valoarea tichetelor de masă dacă este cazul;

5. Talon de şomaj / talon de pensie / talon de pensie alimentară (unde este cazul)

6. Documente din care reiese venitul din bursa acordată elevului şi fraţilor elevilor sau studenţilor dacă bursa a fost acordată neîntrerupt pe lunile respective, sau declaraţie pe propria răspundere care să susțină acest lucru;

Citeste si:
Masca de protecție în școlile din România. Ce spune Ministerul...
Masca de protecție în școlile...

7. Copie după taloanele cu alocaţia / alocaţia complementară pentru copii pe lunile respective;

8. Declarație pe propria răspundere (pentru persoanele majore din familie care nu au realizat venit pe lunile respective);

9. Adeverinţă de venit fiscal pentru persoanele majore din familie care nu sunt elevi / studenţi (de la FISC pe anul 2021);

10. Adeverinţă de la şcoală pentru fraţii elevi sau studenţi;

Acte necesare pentru copii orfani

1. Cerere tip – de la secretariatul unității de învățământ (sau de pe site-ul unității de învățământ) şi dosar tip plic;

2.Declaraţie în care se specifică numărul membrilor familiei şi ocupația acestora;

3. Copie după actul de identitate sau după certificatul de naștere pentru fiecare membru al familiei, cu menţiunea „Conform cu originalul” pe fiecare pagină, sub care
semnează atât dirigintele cât şi elevul);

4. Copie după certificatul de deces (în cazul copiilor orfani de un părinte sau de ambii părinţi);

Acte necesare pentru elevii și studenții care sunt crescuţi de un singur părinte sau abandonaţi de părinţi, pentru care a fost instituită o măsură de protecţie socială

1. Cerere tip – de la secretariatul unității de învățământ (sau de pe site-ul unității de învățământ) şi dosar tip plic;

2. Declaraţie în care se specifică numărul membrilor familiei şi ocupația acestora;

3. Copie după actul de identitate sau după certificatul de naștere pentru fiecare membru al familiei, cu menţiunea „Conform cu originalul” pe fiecare pagină, sub care
semnează atât dirigintele cât şi elevul);

4. Copie după sentinţa de divorţ / hotărârea judecătorească de încredinţare a copilului sau declaraţie notarială a părintelui care creşte singur copilul, respectiv copie legalizată după actul ce atestă măsura de protecţie socială (în cazul elevilor abandonaţi);

Acte necesare pentru copii bolnavi

1. Cerere tip – de la secretariatul unității de învățământ (sau de pe site-ul unității de învățământ) şi dosar tip plic;

2. Declaraţie în care se specifică numărul membrilor familiei şi ocupația acestora;

3. Copie după actul de identitate sau după certificatul de naștere pentru fiecare membru al familiei, cu menţiunea „Conform cu originalul” pe fiecare pagină, sub care
semnează atât dirigintele cât şi elevul);

4. Certificat medical în original eliberat de medicul specialist şi avizat de medicul de familie /medicul de la cabinetul şcolar;

Acte necesare pentru elevii din mediul rural

1. Cerere tip – de la secretariatul unității de învățământ (sau de pe site-ul unității de învățământ) şi dosar tip plic;

2. Declaraţie în care se specifică numărul membrilor familiei şi ocupația acestora;

3. Copie după actul de identitate sau după certificatul de naștere pentru fiecare membru al familiei, cu menţiunea „Conform cu originalul” pe fiecare pagină, sub care
semnează atât dirigintele cât şi elevul);

4. Copie după documentul cu domiciliul elevului ( carte de identitate a elevului / părintelui);


Despre autor:

Valentina Podgorneac
Valentina Podgorneac este originară din Republica Moldova și la vârsta de doar 16 ani a ales să se mute la București pentru a-și continua studiile liceale. În anul 2017 a absolvit un colegiu cu profil economic, însă pasiunea pentru scris a fost mult mai puternică decât orice altă dorință. În timpul studiilor a redactat comunicate de presă în cadrul Organizației Studenților și Elevilor Basarabeni din București. A efectuat stagii de practică la agenția de presă RADOR și la Biroul de Comunicare al Ministerului Educației, acumulând multe informații și sfaturi utile pentru viitoarea sa carieră. A urmat un Curs de Dicție și Discurs Public cu Veronica Coberman, mentor în comunicare.

Valentina Podgorneac este absolventă a Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Universității București, iar de mai bine de un an face parte din familia 9AM. Iubește să știe tot ce mișcă, să fie informată, și la rândul ei, să informeze și pe alții, deoarece un om informat este un om puternic. Pentru ea, scrisul nu este doar o pasiune, ci un stil de viață.
Mai multe

Ultima actualizare: 2 Septembrie 2022 - 01 : 09

Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.