Pete imense de poluare au apărut în Marea Neagră, lângă Portul Constanța. Biologii și specialiștii de la Apele Române cred că de vină este una dintre cele 50 de nave care stau la coadă să intre în port, însă Autoritatea Navală Română are o altă explicație: reziduurile ar proveni de la două vapoarea scufundate acum 30 de ani.

Pete imense de poluare în Marea Neagră, lângă Portul Constanţa

Alarma a fost dată de doi pescari care au descoperit, în larg, aproape de digul de nord al portului Constanța, că marea este poluată.

„Cât vezi cu ochii, motorină. Este o pată imensă! Motorină, păcură, nu ştiu ce e. Uitaţi aici. Nu e prima dată când găsim astfel de pete. Chiar în apropierea digului a ajuns”, a declarat un pescar, pentru Observator.

Jurnaliștii din trustul Antena 1 au sesizat Garda de Mediu, Garda de Coastă, Autoritatea Navală Română și Apele Române. În zonă au apărut imediat reprezentanții Căpităniei pe o ambarcațiune a Gărzii de Coastă. În urma primelor controale făcute, reprezentanţii Autortităţii Navale Române susţin că două nave scufundate în anii '90 ar fi de vină.

Retail jobs

„Aici ar fi Paris şi You Xiu, zona din care ar fi plecat pata şi modul cum s-a deplasat poluarea şi aici e zona identificată de voi în această dimineaţă”, a transmis Reprezentanții Autorității Navale.

În schimb, cei de la Apele Române nu sunt convinși că aceasta ar fi sursa poluării, ci cred că la originile problemei stau zecile de vase care așteaptă să intre în port. „O navă a Gărzii de Coastă, împreună cu un reprezentant de la Căpitănia Zonală Constanţa au verificat zona. S-au constatat uşoare pelicule de produs petrolier degradat. Nu e ceva proaspăt.

Cercetarea se va face de către scafandrii ai ARSVOM, sub coordonarea diviziei maritime din Autoritatea Navală Română. Se verifică toate sursele de poluare care o pot produce. Navele din rada exterioară a portului Constanţa şi potenţiala sursă de la navele scufundate de la digul de nord”, a explicat Aurel Caraiani, inspector Apele Române.

Citeste si:
România schimbă PET-ul cu biletul
România schimbă PET-ul cu...

„Conform estimării noastre, presupunem că provine din zona epavalor Paris şi You Xiu, care sunt scufundate lângă digul de nord al Portului Constanţa. A mai existat o curgere în luna iunie a acestui an. A fost o poluare extraordinar de mică. Se pare că aceasta e o reapariţie a poluării în aceeaşi zonă ca cea din iunie. În urma inspecţiei la navele din radă nu s-a identificat poluare. Nici pe corpul navelor, nici în ape”, a adăugat Dumitrache Cosmin Laurențiu, director general ANR.

Ce cred scafandrii?

Scafandrii cu experiență, care fac des scufundări acolo, susțin că este exclus ca cele două epave să fie sursa poluării. Navele Paris și You Xiu s-au scufundat în apropiere de țărm în urmă cu aproape 30 de ani din cauza unei furtuni puternice.

Citeste si:
Ciucă: „Regiunea Mării Negre devine acum o miză mai mare ca oricând”
Ciucă: „Regiunea Mării Negre...

„Sunt pline de rugină, bineînţeles. S-a depus foarte multă scoică pe ele, dar nu sunt un pericol. Nu se vede aşa ceva, să fie spart tancuri petroliere. E prima oară când văd aşa ceva; pete de ulei, rugină, mizerie”, este de părere scafandrul Adrian Oțelea.


Despre autor:

Alexandra Chivu
Alexandra Chivu scrie pentru 9AM din anul 2021, iar în prezent ocupă funcția de redactor-șef. Ea și-a început activitatea în presă în 2016, în cadrul Facultății de Jurnalism, unde a scris câteva articole pentru site-ul instituției. Ulterior, a publicat materiale în ziarul „Ultimă oră”. Și de aici a început greul. Primul impact important în carieră a fost în cadrul Digi FM, unde a redactat știri de radio. A început munca la revista Ciao, în 2017. Nu a poposit și a continuat la Fanatik, din 2018 până în 2019. În paralel, benevol, s-a ocupat în câteva rânduri de pagina de Facebook SOS Autism Brăila. Din 2019 și până în 2021 a lucrat la Playtech, apoi a ajuns în prezentul numit 9AM.
Mai multe

Ultima actualizare: 18 August 2022 - 12 : 08

Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.