Anul pandemiei a redus accidentele de circulație din România, dar ne rămân drumurile nesigure pe care mor în continuare prea mulți oameni. Conform Poliției Române, anul trecut, numărul deceselor pe șosele a scăzut cu 12%, însă scăderea este legată numai de faptul că oamenii au circulat mai puțin. Românii își pun viața în pericol pe autostrăzi nu numai din cauza gropilor sau a crăpăturilor din asfalt, ci și pentru că garniturile de protecție sunt rupte sau lipsesc. Nici la capitolul ecoducte, construcţii speciale care permit traversarea drumurilor în siguranţă, nu stăm mai bine. În România sunt doar trei.

Șoferii îşi pun viaţa în pericol pe șoselele din România, în lipsa gardurilor de protecție

De pildă, conform Observator, pe autostrada A10, între Turda și Aiud, gardurile de pe margine ne arată cât de ușor îi este unui animal sălbatic să iasă în fața mașinii, pe carosabil. Nu numai că plasa este foarte subțire și deloc întinsă, ci în unele locuri aceasta este căzută la pământ. Nu e singura zonă cu probleme. La câțiva kilometri distanță, animalele sunt parcă așteptate pe autostradă, drum pe care impactul cu un animal ar putea fi fatal pentru șofer.

Drept comparație, în Grecia, pe o autostradă care trece printr-o zonă frecventată de urși nu numai că a montat două rânduri de garduri de protecție, dar au fost și supraînălțate cu sârmă ghimpată înclinată spre exterior, făcând astfel imposibilă escalasarea acestora. Reprezentanţii Direcţiei Regionale de drumuri şi poduri Cluj, care au în administrare autostrada A10, spun că gardurile de pe şosea sunt verificate periodic şi reparate în timp util.

„Personalul efectuează periodic revizii în vederea identificării zonelor unde se fură sau se deteriorează gardurile de protecție și se întreprind măsuri urgente pentru înlocuirea / repararea acestora" - DRDP Cluj.

Citeste si:
585 de focare active de pestă porcină africană în România
585 de focare active de pestă...

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

În plus, România duce lipsă și de ecoducte, pe unde viețuitoarele ar putea traversa în siguranță. Președintele Asociației Pro Infrastructura, Ionuț Ciurea, spune că „avem doar 3 ecoducte în ţară, construite pe două loturi din Lugoj - Deva, loturile 3 şi 4, şi avem nevoie de mult mai multe ecoducte şi subtraversări pentru ca animalele să poată trece dintr-o parte în alta”.

Cele mai periculoase şosele din România

Cele mai multe accidente mortale s-au produs, în 2020, pe drumurile naționale care traversează localități și care nu sunt dublate de centuri ocolitoare sau autostrăzi. DN1 a fost anul trecut cel mai periculos drum din România. Un alt drum al groazei este DN2 București - Suceava - Siret. Pe locul trei în topul șoselelor mortale este Drumul Național 6, București - Craiova - Timișoara.



Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.