Dacă ești manager, probabil ai discutat cu echipa ta, într-o ședință online de început de an, despre posibilitatea revenirii la birou. După implementarea tuturor celor trei etape ale campaniei de vaccinare, să nu te mire dacă unii angajați vor dori să vină fizic la job în fiecare zi, deși ar avea posibilitatea să lucreze și remote o zi-două pe săptămână. La finalul anului trecut, o echipă de psihologi germani de la Universitatea din Marburg a studiat efectele pandemiei asupra psihicului. Nevoiți să lucreze de acasă o perioadă mai lungă de timp, angajații au perceput sarcinile de serviciu extrem de stresante și dificile încă de la declanșarea pandemiei și restricțiilor impuse de autorități. Anxietatea și stresul s-au făcut resimţite și în eficienţa rezolvării sarcinilor, iar un procent însemnat de angajați, peste 15 la sută, au declarat că au cerut și ajutorul unui specialist pentru a-și menține sănătatea psihică.

Așadar, nu ar trebui să te mire deloc dorința oamenilor din echipă de a se întoarce la birou, de a reveni în colectiv, de a interacționa față în față, și nu doar prin intermediul device-urilor digitale.

Iată ce ai putea face pentru a asigura echipei tale un mediu de lucru plăcut și relaxant:

Spații de coworking

Acum 16 ani, în San Francisco, la inițiativa lui Brad Neuberg, un programator care se săturase de rutina impusă de birourile seriate ale corporațiilor, apărea primul spațiu de coworking, un concept inovativ care a fost adoptat în timp în întreaga lume. De ce această tendință globală? Pentru că oamenii au nevoie de socializare, de apartenență, de interacțiune într-un mediu mai puțin formal. Ar trebui să iei în serios această alternativă benefică la birourile tradiționale, mai ales că experții în HR estimează faptul că bugetul alocat pentru investiția inițială este recuperat încă din primul an, datorită creșterii eficienței angajaților.

Spații de meetup-uri și conferințe, cafenea, bucătărie, sală de relaxare, câteva mese de fotbal cu manete, o bibliotecă cu volume ce țin de zona de coaching - toate acestea ar putea fi pregătite din timp pentru ca angajații să revină într-un loc mult mai prietenos. Totodată, propune board-ului executiv și alte achiziții, cum ar fi o cutie postala de exterior, compartimentată, în care să fie primite și plicuri de corespondență, notificări scrise atât pentru companie, dar și pentru angajați. Poate nu o dată ai observat că cineva aștepta un aviz de la poștă pentru a ridica un anumit pachet și nu știa cum să procedeze pentru ca această hârtie să nu se rătăcească pe traseu. Cu o atenție sporită la detalii, punând la dispoziția colectivului mai multe facilități, astfel de temeri vor dispărea.

Citeste si:
Clotilde Armand: „Angajații de la ADP Sector 1 aveau de spor de...
Clotilde Armand: „Angajații...

Team building

După ridicarea restricțiilor, după atâtea luni de telemuncă și distanțare socială, ar fi păcat să nu organizați, la nivel de firmă, o ieșire cu angajații la munte. Nu doar că oamenii se vor simți mai apreciați văzând că nevoile lor sunt esențiale pentru conducere. În plus, veți ajuta și industria HoReCa să se revitalizeze, atât cât ține de voi. După circa un an de izolare, anxietăți de tot felul și ore întregi petrecute zilnic în fața calculatorului, oamenii vor avea ocazia să se reconecteze și să petreacă timp împreună, să povestească cum au resimțit criza sanitară și ce așteptări au în prezent.

Nu este o noutate faptul că adaptabilitatea este o caracteristică a inteligenței, iar noile nevoi ale angajaților ar trebui să devină prioritare pentru orice companie. Astfel, ea se va alinia unor standarde prin care echipa va fi impulsionată să-și crească din interior gradul de motivație și productivitate.



Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.