Ministrul Energiei, Virgil Popescu, susține că întreg procesul prin care românii își aleg furnizorul de energie electrică se desfășoară anevoios. El crede că românii nu trebuiau puși pe drumuri, ci companiile să își înainteze ofertele către ei.

„Nu era nevoie de tevatura schimbării contractelor de energie electrică. Nu pun termen într-o lună, două sau trei și să-l pun pe om oe drumuri. (...) Vor fi probleme cu românii plecați de acasă, în străinătate. Dacă locuiește cineva în locuința respectivă totuși își pot face modificarea. Dar pentru cei din străinătate mă bazez că se pricep să folosească email-ul și e mai ușor. Problema e la cei din mediul rural, persoane în vârstă, care nu se pricep.

De asemenea, pe viitor trebuie să simplificăm procedura de schimbare a furnizorului. Se cer multe acte”, a spus Virgil Popescu, ministrul Energiei, la Digi24.

Piaţa de electricitate a devenit complet liberalizată începând de la 1 ianuarie 2021, ceea ce înseamnă că românii nu mai plătesc preţuri stabilite de Autoritatea Naţională de Reglementare în Energie (ANRE), ci trebuie să compare şi să-şi aleagă de pe piața liberă oferta care li se potriveşte cel mai bine.

Liberalizarea înseamnă că preţurile nu vor mai fi reglementate, iar furnizorii vor achiziţiona toată cantitatea de energie de pe bursă.

Cei şase milioane de consumatori care au rămas în piaţa reglementată au două posibilităţi: fie nu fac nimic, rămân cu vechile contracte şi plătesc automat preţuri numite „de serviciu universal”, care vor fi mai mari cu 13-26%, fie încheie alte contracte în piaţa liberă (concurenţială). Momentul i-a luat prin surprindere pe majoritatea consumatorilor.


Despre autor:


Ultima actualizare: 12 Ianuarie 2021 - 09 : 01

Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.