Școlile din țară care funcționează conform scenariului roșu, își desfășoară cursurile exclusiv online, iar acest aspect are o influență negativă asupra modului în care pot fi evaluați și notați elevii, dar și eficiența studiului.

Robert Eckstein este profesor de informatică la un liceu din București și afirmă că până în acest moment, a fost relativ ușor ca elevii să fie notați, ei fiind la școală, în mare parte.

„Cei mai mulți copii au fost la școală, primele note au fost puse. Acum, copiii vor completa formulare online, vor putea să dea răspunsuri în căsuțe, acestea vor fi colectate tot online și corectate de profesori, există soluții în special în varianta documentelor online care pot fi completate", a propus profesorul.

Problema este că unii elevi pot trișa, deoarece profesorii, dar nici elevii nu dețin o tehnologie atât de performantă încât să îi poată verifica din toate unghiurile dacă aceștia nu folosesc surse auxiliare pentru a răspunde la întrebări.

„O soluție este să pui copilul să răspundă la întrebări, să fie îndreptată camera spre el, asta înseamnă să aibă cameră la laptop, tabletă. Câtă vreme nu le poți asigura asta trebuie să mergi pe încredere. Trebuie să știi să pui întrebări personalizate, să dai sarcini diferite copiilor, să îți dai seama dacă copilul răspunde spontan. Dacă are o întârziere, probabil că el consultă diverse materiale.”, menționează Robert Eckstein.

Profesorul consideră că cea mai bună soluție ar fi să verifice dacă elevii știu să aplice ceea ce învață, pentru că până la urmă, asta este scopul.

„Poate școala ar trebui să se schimbe, să trecem de la memorare ... în loc să memorăm la infinit formule pe care nu le vom folosi la nimic, să lăsăm copilul să își ia răspunsurile cu sursele deschise să vedem dacă poate aplica cele învățate. Dacă poate aplica, foarte bine!", a explicat Robert Eckstein potrivit digi24.ro


Despre autor:

Valentina Podgorneac
Valentina Podgorneac este originară din Republica Moldova și la vârsta de doar 16 ani a ales să se mute la București pentru a-și continua studiile liceale. În anul 2017 a absolvit un colegiu cu profil economic, însă pasiunea pentru scris a fost mult mai puternică decât orice altă dorință. În timpul studiilor a redactat comunicate de presă în cadrul Organizației Studenților și Elevilor Basarabeni din București. A efectuat stagii de practică la agenția de presă RADOR și la Biroul de Comunicare al Ministerului Educației, acumulând multe informații și sfaturi utile pentru viitoarea sa carieră. A urmat un Curs de Dicție și Discurs Public cu Veronica Coberman, mentor în comunicare.

Valentina Podgorneac este absolventă a Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Universității București, iar de mai bine de un an face parte din familia 9AM. Iubește să știe tot ce mișcă, să fie informată, și la rândul ei, să informeze și pe alții, deoarece un om informat este un om puternic. Pentru ea, scrisul nu este doar o pasiune, ci un stil de viață.
Mai multe

Ultima actualizare: 20 Octombrie 2020 - 11 : 10

Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.