Social13 Mai 202010:25de Cristina Marin

Lectura de 2 minute

Cel mai recent sondaj U-Report România arată că o treime din elevii români nu sunt mulțumiți de școala online și nu urmează cursurile prin intermediul platformelor virtuale.

„Ca urmare a pandemiei de COVID-19, din data de 11 martie 2020, școlile sunt închise. Pentru că este o provocare nemaiîntâlnită, ne-am dorit să înțelegem cum s-au descurcat copiii în această perioadă. Iată ce ne-au împărtășit cei peste 2.400 de copii și tineri U-Reporteri:

- Aproape o treime dintre cei ce au răspuns la sondaj (28%) nu reușesc să mențină o comunicare activă cu diriginții sau comunicarea cu aceștia este inexistentă.
- Cursurile online se desfășoară de mai multe ori pe săptămână sau zilnic pentru 54% dintre respondenți și niciodată pentru 13% dintre elevi.
- 36% dintre copiii și tinerii intervievați și-ar fi dorit să fi fost susținută o ședință prin care cineva (profesorul diriginte etc.) să le explice modul de utilizare a platformelor.
- Întrebați dacă au colegi care nu pot fi activi în mediul online, o treime dintre respondenți afirmă că există asemenea cazuri în clasa lor”
, se arată într-un comunicat trimis de UNICEF România, citat de antena3.ro

IRES, concluzii similare

IRES punctează că, în România, sunt 2.824.594 de elevi, iar o bună parte dintre aceștia nu au mijloacele necesare pentru a lua parte la cursurile online.

În prezent, 32% dintre copiii înscriși în învățământul preuniversitar din România nu au acces la un dispozitiv dedicat pentru școala online. Asta se traduce într-un număr de 903.870 de elevi privați de educație. Estimarea este de 3,6 ori mai mare decât cea făcută anterior de Ministrul Educației.

Citeste si:
Lipsa educației sexuale din școli provoacă elevii să se informeze...
Lipsa educației sexuale din...

Cel mai afectat de lipsa echipamentelor este învățământul primar. Doar 63% dintre copiii din clasele primare au acces exclusiv la un echipament funcțional, pe când, la gimnaziu au echipamente 72% dintre copii, iar la liceu, 70%. În mod evident, există și o discrepanță între urban și rural. Elevii din urban sunt mai dotați din acest punct de vedere (76%), în comparație cu colegii lor din rural (62%).



Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.