Social8 Mai 202014:30de George Stanciu

Lectura de 2 minute

Institutul Român pentru Evaluare și Strategie a publicat un raport cu concluzii îngrijorătoare vizavi de accesul copiilor la școala online.

Studiul demarat de IRES a fost efectuat pe fondul pandemiei de coronavirus, în urma căreia școlile au fost închise până la finalul anului școlar.

IRES punctează că, în România, sunt 2.824.594 de elevi, iar o bună parte dintre aceștia nu au mijloacele necesare pentru a lua parte la cursurile online.

În prezent, 32% dintre copiii înscriși în învățământul preuniversitar din România nu au acces la un dispozitiv dedicat pentru școala online. Asta se traduce într-un număr de 903.870 de elevi privați de educație. Estimarea este de 3,6 ori mai mare decât cea făcută anterior de Ministrul Educației.

Cel mai afectat de lipsa echipamentelor este învățământul primar. Doar 63% dintre copiii din clasele primare au acces exclusiv la un echipament funcțional, pe când, la gimnaziu au echipamente 72% dintre copii, iar la liceu, 70%. În mod evident, există și o discrepanță între urban și rural. Elevii din urban sunt mai dotați din acest punct de vedere (76%), în comparație cu colegii lor din rural (62%).

Citeste si:
Preșcolarii cu acces la telefoane și tablete folosesc aplicații...
Preșcolarii cu acces la...

Potrivit studiului, doar 66% dintre copiii din clasele primare au microfon (separat sau încorporat în terminal), 71% dintre copiii din gimnaziu și 69% dintre cei de liceu. De asemenea, în ceea ce privește partea video, 73% dintre elevii din clasele primare au camera web disponibilă, precum și 74% dintre elevii din gimnaziu și 72% dintre elevii de liceu.

IRES: 12% dintre copii, în afara rețelelor

Pentru 12% dintre elevii români, conexiunea la internet este insuficient de puternică pentru a asigura prezența acestora la școala online sau lipsește. Firește, copiii din urban sunt mai norocoși decât cei din rural, accesul la o conexiune de internet care să suporte lecțiile online fiind mai prezentă în orașe (87%) decât în mediul rural (79%).

Întregul studiu IRES poate fi consultat aici.

250.000 de elevi vor primi tablete cu internet

250.000 de elevi români provenind din medii defavorizate vor primi gratuit tablete cu acces la internet, pentru a putea lua parte la școala online.

Citeste si:
Bunică obligată la tribunal să șteargă pozele cu nepoții de pe...
Bunică obligată la tribunal...

Școlile din România rămân închise pentru restul anului școlar, din cauza pandemiei de coronavirus. Cursurile s-au mutat online, însă o bună parte dintre elevi nu au posibilitățile materiale necesare pentru a lua parte la lecții.

”Este vorba despre aproximativ 250.000 de copii, la o primă evaluare. Vor mai fi făcute evaluări pe parcurs, iar numărul ar putea crește. Astfel, toți cei care în prezent nu pot participa la sistemul de învățământ online, la lecții online, vor beneficia de această facilitate în cursul anului”, a declarat Ionel Dancă, șeful Cancelariei prim-ministrului.

Totuși, studiul IRES recomandă ca bugetul să fie suplimentat, având în vedere descoperirile făcute în urma analizelor.

Citeste si:
PSD va respinge OUG care amână majorarea alocațiilor: „Copiii nu au...
PSD va respinge OUG care...


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.