Din acest considerent, este foarte important sa cunoastem si care ar putea fi cele mai importante dezavantaje ale masinilor din fiecare dintre aceste doua categorii.

Masinile noi – cost de achizitie si de intretinere mai mari

Principalul aspect pe care il au in vedere cumparatorii romani atunci cand achizitioneaza o masina nu este insa destinatia sa, ci pretul, dupa cum o demonstreaza statisticile de specialitate. In afara de faptul ca reprezinta intotdeauna o cheltuiala mai mare, masinile noi au si alte dezavantaje precum:

  • cost de achizitie ridicat – care este cu atat mai mare cu cat modelul este unul mai nou pe piata, ceea ce face ca, per total, investitia initiala intr-o masina noua sa fie net superioara comparativ cu una intr-o masina rulata;
  • devalorizare instanta – acest fenomen apare inca de la prima utilizare a masinii, cu un procent semnificativ care poate atinge chiar si nivelul de 15% din valoarea masinii sau chiar mai mult, specialistii adaugand ca, in primii trei ani, masinile se devalorizeaza cel mai mult;
  • cheltuieli mari post-vanzare – mai ales in ceea ce priveste intretinerea masinii pentru pastrarea garantiei oferite de producator, intrucat costurile la service-ul recomandat de producator sunt intotdeauna mai mari;
  • taxe mai mari – atat la inmatricularea masinii, cat si ulterior, la inretinerea ei, in aceasta categorie fiind inclusa si asigurarea anuala a masinii, atunci cand vorbim despre masinile rulate aceste taxe fiind mult mai mici;
  • obligativitatea efectuarii asigurarii CASCO – aceasta se aplica la masinile noi si este impusa atunci cand masina este achizitionata prin banca, ceea ce inseamna o cheltuiala in plus fata de asigurarea obligatorie RCA.
Masinile rulate – siguranta scazuta si nivel de poluare ridicat

In cazul achizitiei de masini rulate, cumparatorii au posibilitatea sa isi cumpere, in primul rand, o marca de masina mai buna, pe care nu si-o permit noua si, intotdeauna, o masina mai ieftina. In acelasi timp insa, sunt si multe dezavantaje cum ar fi si cele ce urmeaza:

  • costuri ridicate de intetinere – care pot fi evitate la achizitionarea masinii printr-o verificare atenta a acesteia si care ar trebui sa includa o inspectie amanuntita la un service specializat si un test drive, in conditii de trafic intens;
  • grad de siguranta scazut – demonstrat de tot felul numeroase cercetari de piata printre care si una care a aratat ca aproximativ 15% dintre masinile rulate puse in vanzare pe piata romaneasca in 2017 au avut avarii serioase, iar 6% au fost dauna totala;
  • nivel mare de poluare – si care atrage intotdeauna taxe mai costisitoare, desi, recent, pe piata din Romania, au fost eliminate o serie de taxe auto si au fost restituiti banii incasati ilegal de autoritatile romane;
  • lipsa garantiei – care apare atunci cand masina este achizitionata de la un vanzator privat, dar si atunci cand achizitia se face de la un dealer de masini care poate sau nu sa ofere garantie pentru masina comercializata;
  • dotari limitate – pentru ca la achizitia unei masini second-hand cumparatorul nu mai poate opta pentru dotarile pe care le doreste si este nevoit sa se multumeasca neaparat cu cele pe care le are deja masina.
Cele mai mari problema la achizitia unei masini second-hand raman, insa, daunele ascunse, riscul unor defecte majore sau al unui kilometraj modificat fiind foarte mare. Din acest motiv, la achizitia unei masini la mana a doua, cand sunt esentiale verificarea amanuntita a starii tehnice a masinii si a documentelor acesteia, este mai sigur sa apelati la dealeri auto autorizati care efectueaza aceste verificari conform legii.