Social 7 Mai 2018 10:40
Un grup international de cercetatori a stabilit care ar putea fi principalul motiv al uscaciunii si mancarimii pielii, potrivit unui studiu publicat de revista de specialitate Science, citat de EFE.

Pierderea de celule Merkel ar putea fi principalul motiv al uscaciunii si mancarimii pielii, sustin expertii. Echipa condusa de cercetatoarea Jing Feng, de la Universitatea Carolina de Nord (SUA), a realizat un experiment pe soareci de laborator cu o tehnica ce induce o presiune mecanica usoara care provoaca mancarime.

Cercetatorii au descoperit atunci ca rozatoarele mai in varsta isi scarpinau pielea mai intens decat soarecii mai tineri.

Au suspectat atunci ca celulele Merkel, care joaca un rol esential in transmiterea senzatiei tactile, ar putea fi responsabile de aceasta intensificare a mancarimii si a uscaciunii pielii.

Cercetatorii au descoperit ca soarecii dezvoltati in laborator pentru a avea mai putine celule Merkel au avut o senzatie mai intensa de mancarime, insa nu au reactionat in mod diferit si la senzatia de mancarime chimica sau durere termica, scrie Agerpres.

Celulele Merkel ajuta la perceperea vibratiilor prin care putem detecta si localiza obiectele ce intra in contact cu pielea noastra, pentru a le putea astfel identifica forma si textura.

Odata cu inaintarea in varsta, persoanele tind sa aiba mai putine celule Merkel, astfel incat cercetatorii sugereaza ca descoperirea lor ar putea oferi o explicatie a pruritului care se intensifica la batranete, precum si a conditiilor ce genereaza o mancarime a pielii.