Social 18 Mai 2017 14:08 de Clara Vacaru
Fructele si legumele de import, pe care le gasim in supermarketuri, au etichete ce contin niste coduri. Aceste coduri arata daca fructul a fost crescut bio, cu ingrasaminte chimice sau daca a fost modificat genetic.

Iata ce semnifica respectivele cifre si simboluri, potrivit Digi24.ro.

Unele fructe si legume din supermarketuri si din piete au niste stickere lipite, care contin cateva cifre. Acestea sunt codurile PLU. Sunt stabilite de Federatia Internationala pentru standardul produselor si sunt folosite din anul 1990.

Este vorba despre un cod din 4 sau 5 cifre care arata cum a fost crescut produsul respectiv: ecologic, cu pesticide sau daca a fost modificat genetic. Astfel veti intelege si diferenta de pret dintre portocalele organice si cele crescute conventional, de exemplu, care pot arata la fel.

  • daca un fruct are codul de pe autocolant format din 4 cifre, inseamna ca a fost crescut conventional, adica s-au folosit ingrasaminte chimice si pesticide. Un exemplu este un mar pe care este inscris codul 4015. Daca ar fi avut codul 94015, ar fi indicat faptul ca a fost crescut intr-un mediu bio. Un mar modificat genetic ar fi avut codul 84015, scrie sursa citata.
  • codurile PLU din 5 cifre pot incepe cu cifra 8 sau cu cifra 9. Cele care incep cu 8 arata faptul ca vegetalele respective au fost modificate genetic. De aceea, este indicat sa evitati astfel de produse. Daca, in schimb, codul incepe cu cifra 9, inseamna ca productia a fost cultivata ecologic. Adica puteti cumpara cu incredere fructele si legumele dorite. Acestea au fost crescute natural, fara ingrasaminte chimice. Singurul dezavantaj este pretul. De obicei sunt mult mai scumpe decat cele crescute cu pesticide.
Nu toate legumele si fructele de import au codul PLU inscris pe eticheta. Producatorii sunt obligati sa il puna fie pe lotul de alimente, fie pe fiecare bucata in parte.


Despre autor:

Clara Vacaru
Clara Văcaru a revenit in echipa 9am in anul 2022, după o pauză de doi ani. Pasionată de știri de când se știe, a terminat Facultatea de Jurnalism și lucrează în presă de peste 10 ani.
Crede cu tărie că “informația este putere” și visează ca, în viitor, să aibă o afacere în domeniul educației.
Mai multe

Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.