Daca tii cont de acesti factori vei reusi sa termini toate treburile in timp record si sa nu mai stai la birou mai mult de opt ore.

Un studiu realizat de IRES si citat de wall-street.ro arata ca aproape jumatate, mai precis 43%, dintre romani stau peste program la birou. Acest lucru se datoreaza atat presiunii de a termina anumite proiecte in timp cat mai scurt, dar si unor factori care pur si simplu distrug productivitatea personalului. Atat angajatorii cat si salariatii pot sa imbunatateasca mult conditiile de lucru in asa fel incat nimeni sa nu mai petreaca timp la birou peste program. Iata care sunt cativa factori care dicteaza eficienta angajatilor:

1. Un factor esential, dar caruia nu ii acorda atentie decat foarte putini angajatori

Este considerat de multi angajatori un detaliu nesemnificativ, dar in realitate este mai important decat ai crede. Este vorba despre felul in care arata biroul si atmosfera pe care o imprima mediului de lucru. Exista o relatie stransa intre eficienta angajatilor si felul in care arata spatiul in care lucreaza, iar daca iti doresti eficienta la cote maxime trebuie ca acestui aspect sa-i fie acordata mai multa atentie.

Este suficient sa-ti imaginezi cum, in locul obiectelor de mobilier de la locul tau de munca, ar exista o astfel de mobila de birou pentru a realiza ca si ritmul tau de lucru ar putea creste simtitor. O simpla schimbare poate defini felul in care se desfasoara ziua la job pentru tot personalul si, dupa cum vezi, aspectul biroului te poate ajuta enorm pentru a-ti atinge potentialul

In ultima perioada, o multime de angajatori au inceput sa acorde mai multa atentie designului din birou tocmai pentru ca au inteles cat este de important. Nu mai traim in vremurile in care birourile erau locuri austere, in care creativitatea si eficienta sunt distruse, ci intr-o perioada in care unele dintre cele mai profitabile companii din lume – Facebook, Google, Apple – au birouri atent decorate, tocmai pentru a spori productivitatea.

Citeste si:
Controlul dăunătorilor în sere
Controlul dăunătorilor în...



2. Nevoia de a fi mereu la curent cu ce se intampla in spatiul virtual iti afecteaza concentrarea

Foarte multe persoane spun ca in timpul programului de lucru isi verifica foarte des paginile de pe retelele de soacializare, ca citesc stirile sau ca nu se pot abtine sa nu-si verifice mailul atunci cand aud sunetul acela specific de notificare. In zilele noastre, cand suntem in permanenta conectati, este foarte greu sa ramai concentrat atunci cand auzi notificarile, dar aceste intreruperi dese iti distrug productivitatea.

Studiile arata ca iti ia circa 25 de minute sa revii la ritmul de lucru dupa ce esti intrerupt, asa ca este forte important sa opresti toate notificarile in timpul zilei de lucru.

3. Ordinea in care te ocupi de activitati, de importanta majora

Nu trebuie sa incepi niciodata ziua de lucru intr-un mod haotic si fara sa te organizezi. Fa-ti o strategie ghidandu-te dupa capacitatea ta de concentrare. Daca nu esti o persoana matinala si in prima ora din programul de lucru nu te poti concentra foarte bine, atunci incepe-ti ziua cu treburile usor de facut.

Citeste si:
4 motive pentru care angajații încep să se întoarcă în spațiile de...
4 motive pentru care...

Programeaza-ti in cea mai productiva parte a zilei cele mai solicitante activitati. Scrie sau fa-ti in minte o schema a activitatilor tale de-a lungul zilei, eventual si un orar. Odata ce stii ca pana la ora 14.00, de pilda, trebuie sa termini o anumita activitate, vei lucra cu mai multa dedicare pentru a-ti atinge obiectivul stabilit.

Tu tii cont de aceste lucruri, de obicei? Ce strategie abordezi pentru a avea garantia ca iti termini la timp toate treburile?

Sursa foto: Monkey Business Images/ Shutterstock.com


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.