Unul din trei romani isi doreste sa participe la actiuni de protectie a mediului si ar atrage grupuri de prieteni alaturi de ei, arata un studiu realizat de Reveal Marketing Research pentru "Let`s Do It, Romania!". De asemenea, 2 din 3 romani considera ca actiunile organizate pentru colectarea deseurilor din spatiul verde produc schimbari in comportamentul cetatenilor.

Un capitol la care tara noastra are de suferit este comportamentul romanilor fata de deseuri atunci cand ies in natura, iar rezultatele sunt vizibile in actiunile nationale de curatenie organizate de "Let`s Do It, Romania!".

Studiul arata insa ca, cel putin la nivel declarativ, 8 din 10 romani obisnuiesc sa stranga deseurile produse de ei si de prieteni atunci cand ies in natura, iar 17% dintre romani spun ca aduna si deseurile lasate in urma de altii. De cealalta parte, 4,5% dintre respondenti nu se considera responsabili de strangerea deseurilor, iar 0,2% spun ca nu au timp si de multe ori uita sa le stranga.

Ce cred romanii despre „Let`s Do It, Romania!”

Potrivit unui comunicat remis 9am, unul din trei romani a auzit de „Let`s Do It, Romania!”, iar persoanele cu varsta curprinsa intre 18-25 de ani sunt cele mai dispuse sa participe in viitor la evenimentele ONG-ului (41%), urmati de cei cu varstele intre 36 si 45 de ani (36%).

25% din cei intervievati sustin ca ar putea implica alaturi de ei 1-3 persoane, 36% dintre repondenti considera ca pot mobiliza si alte 4-5 persoane, in timp ce 24% sustin ca pot convinge pana la 10 persoane sa ia parte la actiuni de voluntariat.

Ne bucuram sa aflam ca 2 din 3 romani au incredere si considera ca activitatile de colectare a deseurilor au impact in educarea romanilor catre un comportament responsabil. Incepem sa observam, usor, usor, rezultatele proiectelor pe care "Let`s Do It, Romania!" le dezvolta de mai bine de 7 ani, de la Ziua de Curatenie Nationala la activitati cu angajatii companiilor si training-uri in scoli.

De asemenea, faptul ca 1 din 3 romani ar dori sa se implice in actiuni de voluntariat si strangere a deseurilor este un semn foarte bun, chiar daca vorbim de afirmatii la nivel declarativ. Iesim, usor, usor, din rolul pasiv, din care asteptam ca altii sa produca schimbarea pe care ne-o dorim si incepem sa intelegem ca natura este casa noastra si ca este rolul nostru, al fiecaruia, sa contribuim la un mediu curat si sanatos. Este ceea ce "Let`s Do It, Romania!" transmite romanilor inca de la inceput – hai sa actionam, sa transformam tara prin puterea exemplului personal!", au declarat reprezentantii „Let`s Do It, Romania!” .

Varsta si nivelul de educatie influenteaza si dorinta de a face voluntariat

Cele mai putin dispuse sa participe la astfel de actiuni sunt persoanele de peste 46 de ani si cele care au absolvit doar treapta I de liceu (10 clase). Dintre persoanele cu studii post-universitare, 80% cred ca „Let`s Do It, Romania!” poate aduce schimbari de comportament in randul populatiei.
Citeste si:
Studiu Infografic: Profilul clienților sistemelor fotovoltaice în...
Studiu Infografic: Profilul...

“In afara de trendurile, de acum standard, ce tin de grija fata de corpul nostru prin alimentatie, sport, peace-of-mind, observam in ultimii ani si dorinta tinerilor adulti romani de a proteja planeta.

Rezultatele cercetarii realizate pentru "Let’s Do It, Romania!" ne releva faptul ca maturii (36-45 ani) sunt cei mai optimisti, manifestand incredere ca aceste actiuni pot produce schimbari la nivel de mentalitate, incercand prin propriile eforturi sa-si educe copiii (pentru cei ce au copii de varste foarte mici).

Pe de alta parte, uitandu-ne la segmentul de varsta care ar dori sa se implice in astfel de actiuni, observam ca tinerii de pana in 25 de ani sunt cei mai activi – de aici putem trage concluzia ca ei sunt cei ce cresc awareness-ul si increderea maturilor cand vorbim de acest subiect. E un schimb reciproc de informatii si de educare, lucru care ne spune ca suntem pe un drum bun – asumarea unui rol de mentor inversat (dinspre tineri inspre cei maturi) este un fenomen intersant si un lucru ce ne impinge spre evolutie si o gandire deschisa”, explica Magda Visoiu, Qualitative Analyst la Reveal Marketing Research.

Citeste si:
Lavrov: Invazia din Ucraina este un răspuns la acțiunile NATO
Lavrov: Invazia din Ucraina...

Studiul a fost realizat in noiembrie 2016, in randul a 1.000 de respondenti, cu varsta cuprinsa intre 18 si 55 de ani, din mai multe regiuni ale tarii: Bucuresti, Muntenia, Moldova, Transilvania. Metoda de cercetare folosita este CATI (chestionar standardizat aplicat prin telefon persoanelor selectate aleator). Datele sunt reprezentative la nivel national, urban.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.