Oamenii sunt mai increzatori in "cineva ca ei" sau intr-un angajat decat intr-un CEO sau un oficial, iar mediul de afaceri este mai credibil decat ONG-urile sau guvernul, acesta din urma fiind, pentru al cincilea an consecutiv, cel mai putin credibil, rezulta din Barometrul increderii.

"In 2016, Barometrul Edelman al Increderii (2016 Edelman Trust Barometer) a revelat cea mai mare adancire a increderii intre publicul informat si restul populatiei (12 procente), diferenta fiind data in special de inegalitatea venitului si asteptarile diferite de la viitor. In timp ce nivelurile de incredere ale publicurilor informate sunt cele mai mari in ultimii 16 ani, increderea in randul restului populatiei globale este sub 50 de procente in peste 60% din tarile chestionate, ceea ce o apropie de nivelurile atinse in timpul Marii Recensiuni. Daca inainte aceasta diferenta era sub 10%, in prezent a crescut la 12% in mai mult de jumatate din tarile analizate. Statele Unite inregistreaza cea mai accelerata diviziune cu aproape 20 de procente, urmata de UK (17 procente), Franta (16 procente) si India (16 procente)", potrivit concluziilor studiului.

Richard Edelman, presedinte si CEO al Edelman, a declarat ca inegalitatea increderii in lume este evidenta si va avea ca posibile consecinte ascensiunea politicienilor populisti, rezerva in fata inovatiei si asaltul protectionismului si nationalismului.

Diferenta majora este direct legata de inegalitatea veniturilor. Scindarea increderii intre cei cu venituri mari si cei cu venituri modeste este prezenta in aproape doua treimi dintre tari, in frunte cu Statele Unite (31 procente), Franta (29 procente) si Brazilia (26 procente). In ceea ce priveste cealalta variabila a increderii - speranta in viitor - in mai mult de doua treimi din tarile analizate sub 50% dintre respondenti cred ca o vor duce mai bine in urmatorii cinci ani.

Ca si in 2015, Barometrul a aratat ca oamenii sunt mai increzatori in "cineva ca ei" sau intr-un angajat, acestia fiind mai de incredere decat un CEO sau un oficial. Cand utilizeaza retelele de socializare, cei intervievati spun ca sursele de incredere sunt familia si prietenii (78 de procente) si mai putin un CEO (49 de procente).

Citeste si:
Culiță Sterp știe cine i-a furat seiful plin de bani: „Am avut...
Culiță Sterp știe cine i-a...

"Trebuie sa iesim din iluzia ca masele urmeaza elitele. Aceasta iluzie a fost intretinuta de ideea ca publicurile informate au acces la o informatie superioara, interesele lor sunt interconectate si ca a face parte din elita este ceva accesibil tuturor celor care se straduiesc indeajuns. Din pacate, democratizarea informatiei, cuplata cu demascarea lacomiei si a indecentei, pe fondul cresterii inegalitatii de venit au distrus aceasta iluzie. Increderea oamenilor de rand nu mai poate fi luata ca atare", a spus Edelman.

In ciuda scepticismului populatiei in ceea ce priveste mediul de afaceri, acesta are totusi cea mai mare oportunitate in a reface golul de incredere. Per total, respondentii vad mediul de afaceri (61 procente) drept institutia cea mai credibila pentru a tine pasul cu schimbarea continua, in comparatie cu increderea in guverne (41 procente) si ONG-uri (55 procente). Mediul de afaceri este semnificativ mai de incredere decat guvernul in 21 din cele 28 de tari, cu diferente accentuate in Africa de Sud (44 de procente), Mexic (44 procente) si Statele Unite (12 procente). Mai mult, un procent decisiv - 80% - crede ca mediul de afaceri poate in aceeasi masura sa faca profit si sa imbunatateasca in acelasi timp starea economica si sociala a comunitatilor in care lucreaza.

Citeste si:
Cercetatorii germani: Pandemia de coronavirus ar putea dura doi ani
Cercetatorii germani:...

La nivel global, mediul de business a inregistrat cea mai mare crestere a increderii (5 puncte pentru a ajunge la 53%) dintre cele patru institutii studiate (guvern, mediul de afaceri, ONG-uri si media), continuand sa reduca distanta comparativ cu increderea in ONG-uri (55 procente). Acest fapt a fost ajutat si de continua insanatosire a sectorului serviciilor financiare (51 procente) care a cunoscut o crestere a increderii cu opt puncte, mai mult decat orice alt sector. Pentru al 16-lea an consecutiv, tehnologia (74 procente) ramane cea mai de incredere industrie, scrie MEDIAFAX.

Publicul raspunde pozitiv la acei manageri care incearca sa duca la bun sfarsit dubla misiune de a face profit si de a aduce beneficii sociale, ceea ce a dus la o crestere substantiala a increderii in CEO in ultimii cinci ani pana la 48%.

Insa acestia vor avea nevoie de ajutorul propriilor angajati ale caror cote de incredere de 52% sunt in crestere. Respondentii tind sa aiba mai multa incredere intr-un angajat decat intr-un CEO in special privind informatiile despre relatia cu angajatii (48% vs. 19% incredere) si informatiile privind practicile de business si crizele (30% vs. 27% incredere).

Citeste si:
INCFC: Barometrul de Consum Cultural 2022 semnalează nevoia de...
INCFC: Barometrul de Consum...

Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.