Conform studiului calitativ realizat in luna septembrie de EXACT Cercetare si Consultanta, lactatele sunt percepute cel mai adesea ca alimente apartinand unui stil de viata sanatos.

„Aceasta categorie de produse este asociata de catre participantele la studiu cu ideea de puritate, naturalete si familiaritate. In plus, aceasta este vazuta ca adresandu-se oamenilor energici, activi, dinamici, care apreciaza tot ce inseamna natural si sanatos”, declara Irina Rainer, coordonatorul studiului.

Sunt considerate ca fiind varianta cea mai potrivita pentru consum produsele cu un procent „normal” de grasime, cele cu continut scazut de grasime fiind asociate de consumatorii de gen feminin cu ideea de probleme medicale sau cure stricte de slabire.

In opinia participantelor la studiu (femei cu varsta cuprinsa intre 35-59 de ani), procentul de grasime din produsele lactate este strans legat de:

- Gust - lactatele cu procent ridicat de grasime sunt percepute a fi mai atractive pentru ca sunt gustoase

- Textura – lactatele grase sunt mai cremoase, oferind o experienta a gustului mai rafinata

- Naturalete – lactatele light sunt percepute a fi mai putin naturale, extra procesate, lipsite de nutrienti.

Categoria lactatelor este una foarte variata, beneficiind de o gama larga de produse, despre care consumatoarele au o imagine foarte clara si bine definita:

Laptele este cel mai familiar produs, inspira o stare de grija, protectie, caldura si este apreciat pentru beneficiile nutritive.

Iaurturile (laptele fermentat) sunt asociate cu ideea de vitalitate, dinamism, efervescenta si apreciate pentru beneficiile lor in procesul de digestie.

Mixurile de branza cu smantana sugereaza ideea de rasfat, multumire, recompensa, dar si delicatete, finete, rafinament, feminitate.

Untul si smantana sunt percepute ca un ajutor in bucatarie, ingrediente de baza pentru diverse retete si, prin urmare, familiare, comune, obisnuite.

Citeste si:
Produsele alimentare de bază s-au scumpit cu 20%. Cât costă ouăle...
Produsele alimentare de bază...

Branza dulce si urda definite de ideea de retete ale buncii, prajituri de casa, dar oarecum de moda veche.

Produsele tartinabile inspira dinamism, miscare, rapiditate, ”on the go”.

Branzeturile solide sunt asociate cu ideea de gust, satietate, consistenta.

Lactatele, considerate produse traditionale, autentice

Lactatele reprezinta pentru romance alimente obisnuite in viata de zi cu zi, ce reprezinta o solutie convenabila si accesibila. Referindu-se la beneficiile rationale percepute atunci cand privesc spre categoria lactatelor, participantele la studiu au mentionat faptul ca acestea sunt:

  • Naturale, sanatoase, proaspete - prin asociere cu ideea de traditie, fara E-uri, conservanti, aditivi
  • Accesibile din punct de vedere al pretului
  • Flexibile, versatile ca si consum - apreciate pentru gama larga de momente si modalitati de consum
  • Hranitoare si satioase - percepute a oferi o mare parte din nutrientii necesari zilnic
  • Usoare pentru stomac – usor digerabile
  • Practice – nu necesita timp de preparare, potrivite pentru o gustare intre mese
  • Gustoase – asociate cu satisfactia gustului
  • Vazute a inlocui sau preintampina anumite tratamente medicale: ajuta la digestie (unele lactate sunt percepute a ajuta tranzitul intestinal), previn osteoporoza (prin aportul de calciu), ajuta la eliminarea toxinelor.
Studiul calitativ a fost realizat de Exact Cercetare si Consultanta prin intermediul a 4 Mini Focus Grupuri, la care au participat femei cu varsta cuprinsa intre 35 si 59 de ani. Mini Focus Grupurile au avut loc in Bucuresti, in intervalul 1-4 septembrie 2015.
Citeste si:
Bărbați celebri care s-au combinat cu românce
Bărbați celebri care s-au...

Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.