Social 8 August 2015 10:40
Unii dintre tinerii care au terminat liceul si au sustinut bacalaureatul au dat dovada, in lucrarile de examen, de "lipsa de logica in tratarea unor subiecte" si de "orizont limitat de cultura", potrivit unui document oficial facut public, vineri, de Inspectoratul Scolar Judetean Prahova.

Din cauza faptului ca nu au studiat sistematic, unii dintre absolventii de liceu care au sustinut examenul de bacalaureat anul acesta in judetul Prahova au dat dovada de "orizont limitat de cultura", de "lipsa de logica", dar si de "absenta motivatiei si a deprinderii de a se informa", se arata intr-un "Raport asupra organizarii si desfasurarii examenului de bacalaureat 2015 in unitatile de invatamant ale judetului Prahova" document prezentat, vineri, in Colegiul prefectural Prahova de catre Inspectoratul Scolar Judetean, transmite corespondentul MEDIAFAX.

"S-au sesizat ca efecte ale lipsei de studiu sistematic: lipsa de logica in tratarea unor subiecte de examen, stapanirea in insuficienta masura a tuturor tipurilor de limbaje, un orizont limitat de cultura, absenta motivatiei si deprinderii de a se informa", este una dintre concluziile la care au ajuns specialistii din Inspectoratul scolar Judetean Prahova in urma desfasurarii examenului de bacalaureat de anul acesta, concluzie prezentata in raportul prezentat vineri.

Documentul citat precizeaza ca in judetul Prahova s-a inregistrat o crestere constanta a ratei de promovare a examenului de bacalaureat, de la 45,69 la suta in anul 2011 la 75,52 la suta anul acesta, rezultatele obtinute in 2015 fiind cele mai bune din ultuimii opt ani in judetul Prahova.

Raportul ISJ Prahova arata, de asemenea, ca, in ceea ce priveste rezultatele examenului de bacalaureat, "exista resurse inca insuficient exploatate de imbunatatire a acestora: o mai buna consiliere a elevilor in scopul intelegerii scopului acestui tip de evaluare externa, monitorizare permanenta a pregatirii pentru examen, organizarea mai eficienta a lectiilor la toate disciplinele de invatamant, analiza periodica a nivelului atingerii standardelor, la toate nivelurile manageriale, utilizarea mai stricta a criteriilor de performanta in acordarea calificativelor cadrelor didactice si directorilor, aplicarea de masuri si programe ameliorative".

Citeste si:
Legile Educaţiei, aprobate de Guvern și trimise în Parlament pentru...
Legile Educaţiei, aprobate de...

Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.