Social25 Iunie 201512:03

Lectura de 4 minute

Curtea de Apel Bucuresti (CAB) a amanat, miercuri, pentru 23 septembrie, judecata in dosarul de santaj a lui Dan Voiculescu si al directorului Antena TV Group, Sorin Alexandrescu, dupa ce avocatul lui Alexandrescu nu s-a prezentat la termen, fiind amendat cu 1.000 de lei de instanta.

Curtea de Apel Bucuresti trebuia sa audieze miercuri multe persoane, intre care si realizatorul TV Mihai Gadea. Avocatul lui Sorin Alexandrescu nu s-a prezentat la proces si a fost amendat cu 1.000 de lei de instanta. In acest context, instanta a stabilit un nou termen in dosar in 23 septembrie, cand vor fi audiati martorii ce trebuiau audiati miercuri, relateaza MEDIAFAX.

In acest dosar, fondatorul trustului Intact, Dan Voiculescu, si fiica sa Camelia au fost trimisi in judecata in 1 octombrie 2013, alaturi de directorul general Antena TV Group SA, Sorin Alexandrescu, si de fostul sef ANAF Serban Pop.

Potrivit DNA, Sorin Alexandrescu este acuzat de santaj, iar Dan Voiculescu si fiica sa, de complicitate la aceasta infractiune. Serban Pop, presedinte al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala la data faptelor, avocat suspendat, este acuzat de folosire, in orice mod, de informatii ce nu sunt destinate publicitatii, ori permiterea accesului unor persoane neautorizate la aceste informatii.

In acelasi dosar este judecat, pentru complicitate la santaj, George Daniel Matiescu, director general al Intact Publishing SRL. Potrivit anchetatorilor, in perioada 16 aprilie - 21 mai 2013, in calitate de director general al SC Antena TV Group SA, Sorin Alexandrescu a exercitat, in mod repetat si gradual, acte de constrangere asupra administratorului RCS&RDS Ioan Bendei, amenintandu-l cu darea in vileag a unor presupuse fapte de coruptie, astfel incat sa il determine sa urmeze conduita impusa de el.

Citeste si:
Date în judecată după ce au comentat la pozele indecente ale unei...
Două tinere au fost date în...

Procurorii sustin ca Alexandrescu "a exercitat acte de amenintare cu publicarea, prin intermediul entitatilor media, a unor documente care, in opinia sa, argumentau o pretinsa fapta de coruptie savarsita de partea vatamata, in situatia in care acesta nu ar fi acceptat semnarea unui contract de retransmisie a posturilor de televiziune apartinand SC Antena TV Group SA la un pret dorit de inculpat".

Semnarea contractului in conditiile impuse de inculpat, respectiv la o valoare 6.480.000 euro/an, pe o durata de cinci ani, ar fi garantat stingerea litigiilor existente pe rolul instantelor, oprirea campaniei media impotriva RCS&RDS pe care o reprezenta partea vatamata si a persoanelor din conducerea RCS&RDS, arata anchetatorii.

In rechizitoriu se precizeaza ca actele de constrangere, prin amenintare, s-au exercitat in mai multe feluri, respectiv verbal, prin afirmatii legate de perspectiva declansarii unui scandal mediatic, precum si prin intermediul unui spot publicitar prin care publicul era informat ca vor fi facute dezvaluiri cu privire la presupuse fapte de coruptie in care ar putea fi implicata partea vatamata.

Acest spot publicitar, arata DNA, a fost realizat din dispozitia Cameliei Voiculescu si a lui Sorin Alexandrescu, la 8 mai 2013, si a fost difuzat in perioada 9 - 30 mai 2013, cu o frecventa de cinci ori pe zi (in total, de 401 ori) de toate posturile TV apartinand SC Antena TV Group SA si SC Antena 3 SA.

Citeste si:
Piedone, condamnat la 8 ani în cazul Colectiv, candidează din nou...
Piedone, condamnat la 8 ani...

De asemenea, santajul s-ar fi facut prin inscrisuri avand caracter de somatie, emise de catre Intact Publishing SRL, semnate de George Matiescu, in calitate de director general, si trimise catre partea vatamata si catre alte persoane, prin care, sub pretextul desfasurarii unei anchete jurnalistice, se solicitau relatii privind imprejurarea care facea obiectul santajului, sustin procurorii.

DNA mai sustine ca, prin intermediul site-urilor Income Magazin si Jurnalul National detinute de SC Intact Publishing SRL, George Matiescu, in calitatea sa de director general, a girat publicarea unor stiri negative la adresa societatii reprezentate de partea vatamata, in scopul sustinerii actelor de santaj exercitate de Sorin Alexandrescu. De asemenea, arata DNA, Matiescu a acceptat si a semnat inscrisurile trimise la 24 aprilie 2013 catre partea vatamata si catre alte persoane, in conditiile in care acestea nu vizau niciun fel de investigatie jurnalistica, ci erau acte de constrangere prin amenintare cu publicarea detaliilor unor pretinse fapte de coruptie. La 23 aprilie 2013, la luarea deciziei de trimitere a acestor inscrisuri a participat si Camelia Voiculescu, se arata in rechizitoriu.

Ioan Bendei declara, in 7 ianuarie, la CAB, ca Sorin Alexandrescu i-a sugerat ca oricand poate sa fie arestat, precizandu-i ca va face public contractul pentru drepturile de televizare a meciurilor din Liga I daca RCS&RDS nu va incheia un contract cu Antena Group.

Ioan Bendei a spus in fata instantei ca acel contract cu care a incercat ca sa il santajeze Sorin Alexandrescu nu a fost o forma de a masca mita pe care RCS&RDS i-ar fi acordat-o lui Dumitru Dragomir pentru ca el sa acorde firmei drepturile de televizare a meciurile din Liga I.

Citeste si:
Paleologu: Doamna Dancila e complet deconectata de realitate si nu...
Paleologu: Doamna Dancila e...

Tot atunci, la Curtea de Apel Bucuresti, a fost audiat si George Daniel Matiescu, director general al Intact Publishing SRL. El sustine ca a semnat un set de scrisori ce urmau a fi remise RCS&RDS, prin care se solicita un punct de vedere cu privire la contractul privind difuzarea meciurilor de fotbal.



Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.