Sistemul de taxare pentru autoturisme amplasat la intrarea in cetatea din Alba Iulia s-a blocat, luni, in prima zi de functionare, reprezentantii administratiei locale si soferii constatand ca sistemul este greu de folosit, formandu-se cozi de masini, transmite corespondentul MEDIAFAX.

Sistemul de taxare pentru autoturismele care intra in cetatea istorica din Alba Iulia a fost pus in functiune oficial luni, accesul facandu-se pe baza de carduri de tip abonament pentru riverani si tichete pentru turisti. Dupa mai putin de doua ore de la punerea in functiune, politistii comunitari si angajatii Primariei care supravegheau sistemul de taxare au fost nevoiti sa il opreasca, pentru ca se formase un blocaj, iar cozile de masini se intindeau pe aproape 100 de metri.

Purtatorul de cuvant al Primariei Alba Iulia, Mihai Coser, a declarat, corespondentului MEDIAFAX, ca sistemul de taxare de la intrarea in Cetatea Alba Carolina s-a blocat dupa mai putin de doua ore de la punerea in functiune din cauza unei erori din softul sistemului, eroare provocata de faptul ca unele carduri emise nu apareau ca fiind inregistrate in sistem. "Va dati seama, este prima zi de functionare a barierei si nimeni nu este obisnuit cu mecanismul, insa speram ca in scurt timp sa eliminam toate neajunsurile si impreuna cu firma care a montat sistemul de acces cu bariere in cetate sa restrangem timpii de asteptare pentru operatiunile intermediare de acces, de la accesarea primului cupon pana la validarea platii", a spus Coser.

Mihai Coser a adaugat ca sistemul de taxare a fost repus in functiune dupa ce au fost corectate erorile aparute in prima parte a zilei, insa a precizat ca va trebui imbunatatit, astfel incat sa se reduca timpii de acces si validare care genereaza cozi in punctul de intrare in cetate.

Sistemul de acces in interiorul fortificatiei din Alba Iulia a avut parte si de erori amuzante, una dintre acestea fiind determinata de faptul ca raportul zilnic pe care il elibereaza aparatul de taxat era in limba spaniola, iar legislatia fiscala din Romania nu il accepta. "Raportul zilnic care ne spune care sunt incasarile intr-o zi, practic acel Z, era eliberat in limba spaniola, limba in care este realizat acest soft, insa intre timp s-a remediat si acest neajuns", a spus Coser.

In aceste conditii, multi dintre soferi au ales sa isi lase masina in afara cetatii, chiar daca aveau carduri de acces de tip abonament. "Sincer, nu am vazut prostie mai mare. Daca te opresti cu masina nu poti ajunge la sistemul de taxare pentru a apasa butonul de acces sau pentru a valida cardul, apoi in interiorul cetatii risti sa nu gasesti parcare libera, chiar daca ai platit taxa de intrare si, daca parchezi anapoda, vei fi amendat de politistii locali. E treaba in stilul romanesc autentic", a spus unul dintre soferi.

Citeste si:
Zeci de mii de polițe RCA expiră în câteva zile. Ce trebuie să facă...
Zeci de mii de polițe RCA...

"La primele ore ale diminetii circulatia a fost infernala. S-a blocat atat intersectia din apropiere, iar coada de masini de pe sensul de mers se intindea pana la catedrala ortodoxa (o distanta de aproximativ 100 de metri - n.r.). Eu cred ca probleme apar din cauza ca plata se face la un singur automat la iesirea din cetate", a spus un alt sofer, care astepta sa iasa din cetate.

Administratia locala din Alba Iulia a introdus, incepand de luni, un sistem de taxare pentru autoturismele care intra in cetatea istorica din municipiu. Anterior, timp de o saptamana, reprezentantii administratiei locale au testat si verificat sistemul pentru a putea corecta eventualele greseli.

Accesul se face pe baza de carduri de tip abonament, in valoare de 30 de lei pe an, pentru riverani, iar pentru turisti si ceilalti soferi care nu au astfel de carduri taxa de intrare si stationare in cetate este de 2 lei pe ora. Sistemul de taxare a costat aproximativ 50.000 de euro.

Citeste si:
Cum va fi sărbătorită Ziua Națională a României la Alba Iulia
Cum va fi sărbătorită Ziua...

In interiorul cetatii se regasesc aproximativ 250 de locuri de parcare pentru public si 10 locuri de parcare pentru autovehiculele persoanelor cu handicap. In zona interioara a Cetatii Alba Carolina se afla Catedrala Reintregirii, Catedrala Romano-Catolica, Muzeul National al Unirii si Sala Unirii, Universitatea "1 Decembrie 1918", un hotel medieval, precum si alte institutii sau spatii cu destinatie turistica.

Cetatea din Alba Iulia a fost construita la inceputul secolului al XVIII-lea, intre anii 1714-1738, fiind considerata cea mai reprezentativa fortificatie bastionara de tip Vauban din Romania. Lucrarile propriu-zise la fortificatia de la Alba Iulia au inceput in 4 noiembrie 1715, cand s-a pus piatra de temelie a bastionului Carol, dedicat imparatului si situat pe latura de nord a cetatii.

Centrul militar al Transilvaniei si depozitul general pentru armament pe aceea vreme, cetatea are valoare arhitecturala datorita lucrarilor in piatra realizate de sculptori italieni, in urma cu 300 de ani. Perimetrul zidurilor este de aproximativ 12 kilometri, acestea fiind ridicate cu ajutorul a 20.000 de iobagi. Inainte de a se ridica fortificatia de tip Vauban, pe acest loc a existat, incepand cu anul 104, un castru roman, iar apoi o cetate medievala, cele trei fortificatii fiind construite in timp, una peste alta.

Citeste si:
UNCJR solicită fonduri suplimentare la rectificarea bugetară pentru...
UNCJR solicită fonduri...

Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.