Ministerul Transporturilor propune amanarea cu inca cinci ani, pana in 2019, a aplicarii unui regulament european privind protectia drepturilor calatorilor care utilizeaza transportul feroviar, din cauza lipsei banilor pentru despagubiri si compensatii.

Regulamentul CE privind drepturile si obligatiile calatorilor din transportul feroviar a intrat in vigoare in decembrie 2009, dar permite o serie de derogari. Guvernul a aprobat in noiembrie 2009, pentru o perioada de cinci ani, amanarile acceptate in document.

"Acordarea acestor derogari pentru urmatorii cinci ani este imperios necesara, devenind foarte dificil de asigurat nivelul de regularitate impus de articolele 15 - 17 din Regulamentul (CE) nr.1371/2007, despagubirile si compensatiile pentru intarzieri producand pagube financiare semnificative operatorilor feroviari, urmare a starii deficitare a infrastructurii feroviare, pentru care gestionarul de infrastructura nu poate fi tras la raspundere", se arata in nota de fundamentare a unui proiect de hotarare de Guvern elaborat de Ministerul Transporturilor.

Cele trei articole din regulament se refera la raspunderea pentru intarzieri, pierderea legaturii si anularile, rambursarea si redirectionarea calatorilor si despagubirile pentru pretul biletului de transport.

Desi in perioada 2009-2014 s-au luat masuri in privinta cresterii calitatii serviciilor feroviare, o noua amanare este necesara pentru obtinerea unor "compensatii adecvate pentru serviciul public" si asigurarea sumelor necesare respectarii standardelor minime de calitate a serviciilor prin reinnoirea/modernizarea parcului de material rulant, a sistemelor de informare a calatorilor sau dotari pentru persoane cu mobilitate redusa la nivelul statiilor de cale ferata, noteaza autorii proiectului.

Citeste si:
Bilanțul Covid-19 în România: 9.005 cazuri noi și 171 de decese
Bilanțul Covid-19 în România:...

"Toate aceste masuri implica un efort investitional pe o perioada de 5-10 ani, care nu poate fi realizat intr-un timp scurt de actionariatele intreprinderilor de transport feroviar de calatori si ale gestionarului de infrastructura", se arata in document. Neindeplinirea tuturor prevederilor Regulamentului CE de catre aceste companii peste 5-10 ani atrage sanctiuni de tip infringement asupra Romaniei, scrie MEDIAFAX.

"Avand in vedere ca state mult mai avansate din punct de vedere economic acorda toate derogarile posibile, dar si state precum Bulgaria, care au inteles sa sustina sistemul feroviar in perioada ramasa la dispozitie, ne mentinem punctul de vedere privind reinnoirea pe 5 ani a perioadei tuturor derogarilor permise de Regulamentului CE 1.371/2007. Mentionam ca, in contextul aplicarii viitoarei legislatii europene ce vizeaza transportul feroviar - Pachetul 4 feroviar - ce se refera atat la liberalizarea transportului feroviar national de calatori in spatiul UE cat si la licitarea obligatorie a serviciilor publice de calatori din 2019, urmatorii cinci ani sunt decisivi pentru intarirea pozitiei pe piata a operatorilor feroviari nationali", se spune in nota de fundamentare.

Aprobarea actului normativ va permite asigurarea drepturilor calatorilor din transportul feroviar si in traficul national prin aplicarea acelorasi dispozitii ca si in traficul international, dar si imbunatatirea
calitatii si eficientei serviciilor feroviare, se mai arata in document.

Citeste si:
Bulgaria a introdus noi măsuri pentru stoparea răspândirii...
Bulgaria a introdus noi...


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.