Social 20 Iunie 2014 13:02
Majoritatea romanilor, mai precis 73% dintre ei, au o parere proasta despre calitatea asistentei medicale oferite in tara, in timp ce media europeana a celor nemultumiti de serviciile similare autohtone este de doar 27%, conform unui eurobarometru dat publicitatii joi de Comisia Europeana (CE).

In aceeasi nota, 78% dintre romani sunt de parere, din informatiile pe care le au, ca asistenta medicala asigurata in tara este de calitate mai slaba in comparatie cu cea din alte state ale Uniunii Europene, releva eurobarometrul "Siguranta pacientului si calitatea ingrijirilor medicale", realizat in perioada noiembrie-decembrie 2013.

La intrebarea "Care considerati ca sunt cele mai importante trei criterii ce definesc o asistenta medicala de calitate inalta in tara dumnevoastra?", raspunsurile romanilor au coincis, in mare parte, cu cele de la nivelul UE, cel mai frecvent fiind indicate, de catre respondentii din Romania, personalul medical bine pregatit (53%), tratamentele ce dau rezultate (36%) si respectarea demnitatii pacientului (29%). La nivelul UE, respondentii au pus pe pozitia a treia criteriul echipamentelor medicale moderne, mentionat de 25%, fata de 23% in randul romanilor.

Cercetarea a abordat si subiectul primelor trei surse de informare cu privire la calitatea asistentei medicale. Cei mai multi romani au indicat medicul generalist sau specialist (60%), prietenii sau familia (58%) si televiziunea (35%), in timp ce, la nivelul intregii Uniuni Europene, respondentii au mentionat, drept a treia sursa, social media si forumurile online, inaintea programelor TV.

La capitolul posibilitatii ca pacientii sa aiba de suferit in urma ingrijirilor primite intr-un spital din tara, 67% dintre romani au spus ca acest lucru este foarte probabil, in timp ce media europeana a opiniilor in aceeasi directie este de 53%.

Relativ paradoxal, ponderea romanilor este mai mica decat cea a europenilor din punct de vedere al raspunsurilor afirmative la intrebarea "Vi s-a intamplat ca dumneavoastra sau un membru al familiei sa aveti parte de un eveniment nedorit (infectii intraspitalicesti, diagnostic eronat sau pus cu intarziere, erori la interventii chirurgicale ori la prescrierea tratamentelor) ca urmare a asistentei medicale primite?". La aceasta intrebare au raspuns afirmativ 17% dintre romani, fata de o medie UE de 27%.

Citeste si:
Bicicliștii bucureșteni pot afla date în timp real despre calitatea...
Bicicliștii bucureșteni pot...

Sensibil diferite ca pondere sunt si raspunsurile legate de variantele pentru a putea primi ajutor, inclusiv in vederea obtinerii unor compensatii/despagubiri, in cazul unor suferinte ca urmare a asistentei medicale acordate respondentului sau unui membru al familiei acestuia. Cei mai multi dintre romani au mentionat managementul spitalului (61%), Ministerul Sanatatii (44%) si un avocat (26%), in timp ce, la nivelul UE, a treia varianta a fost indicata de aproape jumatate dintre respondenti, conducerea unitatii medicale - de 39%, iar autoritatea sanitara a statului - de 33%.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.