Alimentația noastră este foarte importantă în timpul perioadelor geroase, tocmai pentru a ne păstra organismul puternic, cu aportul necesar de vitamine și pentru a nu pierde căldură.

Frigul de afară nu sporește nevoile energetice ale organismului, însă favorizează scăderea temperaturii corpului, care mai apoi se transformă în tremurat, contracție musculară involuntară ce generează caldură și chiar crește rata metabolică.

Alimentele sau mâncarea caldă încălzește corpul, proces numit termogeneză. La o jumatate de oră dupa ingerarea mâncării calde, corpul nostru generează cu 10% mai multă caldură decât atunci când stomacul e gol. Mișcarea este un mod foarte bun de a ne încălzi când e frig afară. Recomandarea alimentară a acestei perioade în care e ger și lumina de la soare este mai slabă, sunt mâncărurile calde, iar nutrientul preferat este carbohidratul.

Alimentele săptămânii:


  • supele și ciorbele calde cu multe legume și plante aromate care au efect de încălzire (ardei iute, ghimbir, șofran)

  • mâncărurile cu legume și carne de pasăre gătite la cuptor

  • pastele integrale cu suc de roșii

  • cartoful copt

  • orezul integral cu legume

  • mămăliguță cu brânză dulce

  • pește la cuptor ar fi câteva opțiuni nutritive de ales în aceste zile reci.
  • Citeste si:
    Mai multe școli din Sectorul 5 al Capitalei nu au apă caldă și căldură
    Mai multe școli din Sectorul...

Modul de preparare, combinarea acestor alimente, aportul de sodiu pe care-l aduc și ora la care se consumă sunt esențiale pentru ca organismul să le folosească drept combustibil și să nu le stocheze ca depozit de grăsime.

Grăsimile sunt un alt nutrient benefic în această perioadă friguroasă, nevoile de vitamina A, D. E și K fiind crescute în sezonul rece. Grăsimi sănătoase și necesare organismului reprezintă consumul de pește, nuci, avocado, măsline desărate, ulei vegetal presat la rece și lactate fermentate parțial ecremate, cel mai nutritiv prin bogăția în probiotice fiind chefirul.

O altă problemă în aceste zile geroase este lipsa hidratării suficiente. Ceaiul cald de plante, de ghimbir sau mentă, de măceșe sau cimbru, de echinaceea sau cătină, întotdeauna cu multă lamâie și scorțișoară, este cea mai bună alegere pentru a evita deshidratarea, precizează antena3.ro.

Citeste si:
Regim sănătos și echilibrat: 3 tipuri de gustări pentru consumul...
Regim sănătos și echilibrat:...


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.