De modul în care este amenajat biroul personal depinde capacitatea de concentrare, confortul, chiar și motivarea de a lucra. Fiecare dintre aceste elemente, deși departe de a fi singurele care contează, sunt importante și atunci când este vorba de spațiul de lucru al școlarului, al tânărului licean sau student, ori al adultului și indiferent dacă este biroul de acasă sau cel de la job. Detaliile sunt cele care definesc acest spațiu, alături de elementele care ne oferă zona de lucru adecvată cu activitatea pe care o desfășurăm.

Organizare și curățenie

Organizarea biroului funcționează ca o veritabilă pastilă antistres, iar curățenia locului în care îți desfășori activitatea va alimenta plăcerea de a lucra. Exact acestea sunt motivele principale pentru care un birou ordonat este o necesitate.

Menținerea ordinei este mai importantă decât a o face ocazional, iar pentru asta ai la dispoziție suporturi pentru documente și papetărie, diferite organizatoare pentru sertare și toată categoria de birotică care să te ajute să capsezi, îndosariezi, corectezi greșeli, să scrii sau să subliniezi, adică o sumedenie de accesorii birou în funcție de activitatea ta. Toate acestea contribuie în mod definitoriu la o atmosferă de lucru mai eficientă și mai plăcută.

Scaunul de birou

Aspectul ergonomic al biroului este esențial pentru confortul fizic pe termen lung. Scaunul pe care-l folosești atunci când lucrezi nu-ți aduce doar confort de moment, ci este important pentru starea generală de bine. Postura este un factor definitoriu pentru sănătatea sistemului muscular, osos și pentru articulații, este vitală pentru cei aflați în perioada de creștere și foarte importantă pentru noi ceilalți.

Un scaun confortabil și o poziție corectă a corpului reduc oboseala și disconfortul, permițându-ți să lucrezi mai mult și mai eficient. Acesta trebuie să aibă înălțimea potrivită, astfel încât să poți avea o poziție corectă și comodă. Regula de aur este ca genunchii și șoldurile să fie pe același plan pentru a nu afecta coloana vertebrală. Este de asemenea util să stai cu mâinile pe masa de lucru (sau măcar cu coatele sprijinite de mânerele laterale ale scaunului de birou), cu spatele drept și cu tălpile pe podea (nu încolăcite și nu picior peste picior).

Lumina potrivită

Este un detaliu care îți asigură confortul la birou, fie că este cel de la job, dar mai ales acasă. Cu toate acestea, este des neglijat. Lumina nu trebuie să bată direct în monitor sau în față, este ideal să vină din partea stângă dacă ești dreptaci, și din dreapta, dacă ești stângaci. Un alt detaliu important este acela ca lumina să nu se reflecte în tastatură, pentru că te va deranja.

Citeste si:
5 aspecte de care să ții cont când alegi cadoul pentru colegul de...
5 aspecte de care să ții cont...

Nu face greșeala de a te chinui să lucrezi dacă lumina nu este suficientă și folosește neapărat o sursă artificială cu lumină caldă. Este plăcută și nu deranjează ochii spre deosebire de cea rece, care este inconfortabilă și obositoare.

O plantă verde

Verdele este o culoare miraculoasă. Lungimea de undă specifică pentru lumina verde are proprietatea de a fi percepută de ochiul uman fără niciun fel de efort. Pentru toate celelalte culori, ochiul uman face un efort de percepție și adaptare. Acesta este unul din motivele pentru care este indicat să ai o plantă verde pe birou.

Și dacă condițiile nu-ți permit să păstrezi o plantă pe birou, alege o husă sau o mapă de protecție de culoare verde. Va însufleți locul și-l va face plăcut și, probabil, vei avea un plus de eficiență și mai multă inspirație.

Citeste si:
8 lucruri importante de păstrat în dulapul de la birou
8 lucruri importante de...

Personalizează

Este important să ai tot ce-ți trebuie la îndemână, dar cu toate acestea nu exagera. Este mai important să-ți personalizezi spațiul de lucru folosind câteva elemente care să te bucure, să-ți genereze amintiri plăcute, să te mobilizeze, să te ajute să te deconectezi și detensionezi atunci când este necesar.

Poți face asta cu fotografii de familie, o jucărie, o minge antistres sau, de ce nu, cu o ulcică de lut și câteva creioane colorate.

Amenajarea biroului personal nu este doar o chestiune de estetică sau de organizare, ci este o investiție în sănătatea mintală, în productivitate și în calitatea muncii tale. Fiecare detaliu, de la lumina naturală până la obiectele personale, contribuie la o atmosferă care inspiră și motivează munca zilnică.

Citeste si:
Top 5 dispozitive care nu trebuie să lipsească dintr-un birou modern
Top 5 dispozitive care nu...

Despre autor:

Alexandra Chivu
Alexandra Chivu scrie pentru 9AM din anul 2021, iar în prezent ocupă funcția de redactor-șef. Ea și-a început activitatea în presă în 2016, în cadrul Facultății de Jurnalism, unde a scris câteva articole pentru site-ul instituției. Ulterior, a publicat materiale în ziarul „Ultimă oră”. Și de aici a început greul. Primul impact important în carieră a fost în cadrul Digi FM, unde a redactat știri de radio. A început munca la revista Ciao, în 2017. Nu a poposit și a continuat la Fanatik, din 2018 până în 2019. În paralel, benevol, s-a ocupat în câteva rânduri de pagina de Facebook SOS Autism Brăila. Din 2019 și până în 2021 a lucrat la Playtech, apoi a ajuns în prezentul numit 9AM.
Mai multe

Ultima actualizare: 13 Noiembrie 2023 - 10 : 11

Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.