Campania de reduceri de Black Friday 2022, în România, este cea mai așteptată din an, atât pentru pasionații de cumpărături, cât și de comercianți. În această perioadă se pot strecura și probleme sau reduceri false, de aceea Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) recomandă cumpărătorilor să se informeze complet asupra produselor pe care intenționează să le achiziționeze.

Black Friday România 2022

Odată cu trecerea anilor, tot mai multe magazine participă la Black Friday România, oferind reduceri senzaționale la cât mai multe produse din orice domeniu. Astfel că, de Black Friday 2022 la tot mai multe branduri străine și românești de renume se pot găsi prețuri scăzute.

Totuși, nu trebuie să ne lăsăm pradă mirajului, avertizează ANPC, care recomandă cumpărătorilor să se informeze bine asupra produselor pe care intenționează să le comande în perioada marilor reduceri de prețuri.

„Reducerile mari de preţ, într-o anumită perioadă, sunt binevenite atât pentru consumatori, cât şi pentru operatorii economici. Pentru a beneficia de aceste reduceri şi a le fi respectate interesele economice, consumatorii trebuie să se informeze cât mai complet asupra produselor pe care intenţionează să le achiziţioneze şi să acorde atenţie tuturor detaliilor, în special în perioada marilor reduceri de preţuri, cum este Black Friday.

Retail jobs

De asemenea, recomandăm verificarea preţurilor prin consultarea site-urilor care afişează preţuri comparative pentru acelaşi produs, practică care a dus la îmbunătăţirea constantă a modalităţilor de prezentare a preţurilor şi reducerilor de către magazinele electronice.

Pentru cumpărături avantajoase în perioada ofertelor de Black Friday, citiţi cu atenţie caracteristicile produsului şi verificaţi dacă acesta corespunde cu adevărat dorinţelor şi nevoilor dumneavoastră", a scris directorul general ANPC, Paul Anghel, pe reţeaua de socializare.

Ei recomandă citirea recenziilor privind produsele oferite online, care pot da indicii despre calitatea acestora ori despre seriozitatea comerciantului.

Cum să cumperi inteligent de Black Friday?

Comerciantul este obligat să ofere acces consumatorilor la toate recenziile privind produsele și să garanteze faptul că recenziile publicate provin de la consumatorii care au folosit sau cumpărat efectiv produsul.

Citeste si:
Rabla pentru Electrocasnice 2022. Ce aparate pot achiziționa...
Rabla pentru Electrocasnice...

Cât despre prețul redus, acesta trebuie să fie inferior prețului de referință sau cel anterior, care reprezintă cel mai scăzut preț practicat în același spațiu de vânzare în ultimele 30 de zile, înainte de data aplicării prețului redus.

Dacă produsele susceptibile de a se deteriora ori a se perima repede, prețul anterior reprezintă cel mai scăzut cost practicat de vânzător în aceeași suprafață de vânzare în perioada ultimelor 10 zile înainte de data aplicării reducerii de preț.

Orice anunț de reducere de preț exprimată în valoare absolută ori în procent trebuie efectuat vizibil, lizibil și fără echivoc pentru fiecare produs ori grupă de produse identice: fie prin menționarea noului preț lână prețul anterior, barat, ori prin mențiunile „preț nou”, lângă sumele corespunzătoare, fie prin menționarea procentului de reducere și a prețului nou care apare lângă prețul anterior, barat.

Citeste si:
A intrat în vigoare controlul voluntar ANPC. Care sunt avantajele
A intrat în vigoare controlul...

„Pentru siguranţa contului dumneavoastră, când doriţi să achiziţionaţi online cu plata prin card bancar, căutaţi "https" în adresa URL şi o pictogramă de lacăt în bara de adrese.

Acestea semnalează că site-ul este conceput pentru a fi sigur. În cazul plăţilor făcute cu cardul, nu transmiteţi niciodată codul PIN al cardului din 4 cifre şi parole bancare, dacă primiţi orice corespondenţă care pare a fi de la comerciant, prin care vi se solicită acest lucru”, explică sursa citată.


Despre autor:

Alexandra Chivu
Alexandra Chivu scrie pentru 9AM din anul 2021, iar în prezent ocupă funcția de redactor-șef. Ea și-a început activitatea în presă în 2016, în cadrul Facultății de Jurnalism, unde a scris câteva articole pentru site-ul instituției. Ulterior, a publicat materiale în ziarul „Ultimă oră”. Și de aici a început greul. Primul impact important în carieră a fost în cadrul Digi FM, unde a redactat știri de radio. A început munca la revista Ciao, în 2017. Nu a poposit și a continuat la Fanatik, din 2018 până în 2019. În paralel, benevol, s-a ocupat în câteva rânduri de pagina de Facebook SOS Autism Brăila. Din 2019 și până în 2021 a lucrat la Playtech, apoi a ajuns în prezentul numit 9AM.
Mai multe

Ultima actualizare: 7 Noiembrie 2022 - 09 : 11

Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.