Guvernul a înfiinţat o celulă de criză, după ce peste trei mii de români din străinătate, care ar fi trebuit să zboare cu aeronavele companiei low-cost Blue Air, s-au trezit că nu mai au cu ce să ajungă acasă. Compania aeriană a anunțat marți că va suspenda toate zborurile până luni, 12 septembrie, din cauza faptului că toate conturile i-au fost blocate, în urma unei amenzi neplătite. Oamenii urmează să fie aduși în țară cu aeronave ale Tarom, a informat purtătorul de cuvânt al Guvernului, Dan Cărbunaru.

Guvernul a înființat o celulă de criză, după ce mii de români din străinătate au constatat că nu se mai pot întoarce acasă, din cauza crizei Blue Air

Premierul Nicolae Ciucă a discutat, marţi seara, cu miniştrii de resort şi autorităţile implicate în gestionarea situaţiei cetăţenilor români afectaţi de oprirea zborurilor Blue Air. La finalul şedinţei, purtătorul de cuvânt al Guvernului, Dan Cărbunaru, a anunţat măsurile luate de Executiv pentru rezolvarea acestei crize.

„Premierul a dispus ca prioritară să fie aducerea în ţară a cetăţenilor aflaţi pe aeroporturile din afara graniţelor. În acest sens, românii îşi pot anunţa prezenţa şi pot solicita sprijin la secţiile consulare de la ambasadele noastre din ţările respective. Totodată, pot să vă anunţ că, în această seară, a fost activat un număr unic al call-center-ului gestionat de Ministerul Afacerilor Externe.

Acest număr unic va fi publicat şi pe pagina Guvernului şi a MAE. Este numărul de telefon la care cetăţenii români aflaţi pe aeroporturi din afara ţării îşi pot semnala prezenţa şi pot solicita asistenţă consulară şi să solicite sprijin pentru a ajunge acasă. Numărul de telefon care le este pus la dispoziţie este 0040751084537.

Este număr unic gestionat de MAE. După ce vor fi centralizate datele cetăţenilor români care sunt afectaţi de suspendarea zborurilor Blue Air, aeronavele Tarom vor fi pregătite să efectueze zborurile necesare pentru ca românii de peste graniţă să ajungă acasă în siguranţă", a spus Dan Cărbunaru.

Cum a început criza Blue Air

Problemele au început marți, în jurul orei 10.00, după ce pasagerii cursei spre Paris au fost anunţaţi că avionul care urma să-i ducă la destinaţie va decola cu întârziere. Următorul avion rămas la sol a fost cel spre Stockholm.

Citeste si:
Doar aproape 3 din 10 români cred că apa de la robinet este sigură...
Doar aproape 3 din 10 români...

Au urmat alte curse blocate la sol, spre Lyon, Atena, Mallorca şi Dubrovnik. Anunţul care le-a creat probleme pasagerilor: toate avioanele Blue Air rămân pe piste, excepție făcând doar avionul spre Iaşi. Ceilalţi pasageri au fost conduşi în afara Aeroportului Henri Coandă.

„Toţi pasagerii Blue Air pe ziua de astăzi nu vor rămâne pe aeroport pentru că nu aveţi de ce. Niciun zbor nu va pleca. Noi vă vom scoate în zona liberă, cine are bagaj va merge să îşi ia bagajul”, a declarat un reprezentant Blue Air.

„Obligatia companiei aeriene (...) a fost sa le ofere asistenta, apa, alimente si sa-i conduca in zona publica a terminalului impreuna cu bagajele”, a spus Valentin Iordache, purtător de cuvânt aeroport, pentru Observator.

Compania Blue Air a hotărât să îşi ţină aparatele la sol, pe motiv că nu mai are bani. De vină ar fi Ministerul Mediului, care i-a pus poprire pe conturi. Ministrul Mediului a transmis că toate conturile au fost blocate de către Administraţia Fondului de Mediu datorită faptului că Blue Air are o datorie de peste 28 de milioane de lei la bugetul AFM.

Citeste si:
Alți 86 de cetățeni români eliberați duminică din Fâșia Gaza au...
Alți 86 de cetățeni români...

Cu doar câteva ore înainte de a-şi suspenda zborurile, Blue Air a anunţat încheierea unui parteneriat cu Air Connect, care va intra în vigoare luni, zi în care compania low-cost a decretat reluarea curselor.


Despre autor:

Alexandra Chivu
Alexandra Chivu scrie pentru 9AM din anul 2021, iar în prezent ocupă funcția de redactor-șef. Ea și-a început activitatea în presă în 2016, în cadrul Facultății de Jurnalism, unde a scris câteva articole pentru site-ul instituției. Ulterior, a publicat materiale în ziarul „Ultimă oră”. Și de aici a început greul. Primul impact important în carieră a fost în cadrul Digi FM, unde a redactat știri de radio. A început munca la revista Ciao, în 2017. Nu a poposit și a continuat la Fanatik, din 2018 până în 2019. În paralel, benevol, s-a ocupat în câteva rânduri de pagina de Facebook SOS Autism Brăila. Din 2019 și până în 2021 a lucrat la Playtech, apoi a ajuns în prezentul numit 9AM.
Mai multe

Ultima actualizare: 7 Septembrie 2022 - 10 : 09

Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.