Guvernul promite cumpărături online mai sigure. Detalii despre directiva Omnibus, transpusă prin OUG
De la an la an, tot mai mulți români aleg să cumpere online. În 2021, am cumpărat de pe internet produse în valoare de 6,2 miliarde de euro, cu 10% mai mult față de 2020. Zilnic s-au cheltuit aproximativ 17 milioane de euro, în creștere de la 15 milioane de euro, media zilnică înregistrată în 2020.
Pe de altă parte, în același ritm crește și numărul păcălelilor, astfel că Guvernul a adoptat o ordonanță de urgență care transpune directiva europeană Omnibus, cea care ar urma să îi protejeze pe consumatori, îndeosebi pe cei din mediul virtual.
„Se doreşte mai multă transparenţă şi să fie mai multă siguranţă pentru consumatorul final. Aceste noi reguli înseamnă maturizarea pieței online”, a declarat Mara Eliza Barza, specialist comunicare, pentru Observator.
„Preţul de referinţă la care dăm reducerea trebuie să fie preţul cel mai mic din ultimele 30 de zile”, a explicat Cristi Movilă, CEO platformă comerț digital, pentru sursa citată.
„În momentul în care utilizatorul caută într-un magazin online rochie verde, este important că de acum încolo magazinul online să explice de ce un anumit comerciant apare primul, dacă cumva acest rezultat este plătit”, a spus Raluca Radu, manager platformă comerț online.
Recenziile...la control
De multe ori, atunci când cumpărăm ceva de pe internet, ne uităm la recenziile lăsate de alți clienți, iar în funcție de acest aspect cumpărăm sau nu produsul respectiv.
Numai că, tot de atâtea ori, aceste păreri sunt false și sunt create chiar de comercianți. De acum, ele vor intra sub sfera practicilor comerciale incorecte și vor fi sancționate.
Douglas Live combină interacțiunea clienților și cumpărăturile...

La fel va fi și în cazul promovării unui nou produs, pentru care se specifică faptul că achiziția se face de la un vânzător acreditat, doar că, de fapt, vânzarea se face de la un terț.
„Comercianţii sunt obligaţi să verifice dacă recenzia provine de la un consumator sau nu”, a spus Cristi Movilă, CEO platformă comerț digital.
„Sancţiunile la nivel naţional ajung până la valoarea de două milioane de euro, echivalent în lei. Şi pentru cazuri excepţionale, transnaţionale, care sunt specificate în directiva europeană, putem ajunge până la un procent de 4% din cifra de afaceri”, a transmis Florin Spătaru, ministrul Economiei.
Despre autor:

Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
Mai multe despre
-
Cum putem să fim ”fashionable” fără să facem mai mult rău planetei
Sursa: green.start-up.ro
-
Sebastian Doroftei, Codezilla: Cum crești un business sănătos în servicii IT
Sursa: start-up.ro
-
Tarot online: De ce s-a distanțat de tine?
Sursa: kudika.ro
-
Manichiura iernii este MANICHIURA ALBĂ inspirată de acest anotimp! 25 de...
Sursa: garbo.ro
-
Câștigătorii Future Banking Gala 2023
Sursa: futurebanking.ro
-
Începe SGR în România: tot ce trebuie să știi despre garanția de 50 de bani
Sursa: retail.ro
-
Studiu: Mașinile electrice sunt mai puțin fiabile decât cele cu motorizări...
Sursa: wall-street.ro