România interzice accesul navelor ruseşti în porturile de la Marea Neagră sau de pe Dunăre, a anunțat Autoritatea Navală Română (ANR). De duminică, nicio navă nu va mai putea să acosteze aici, nici măcar cele comerciale. Interdicţia, stabilită la nivel european, se aplică inclusiv navelor care şi-au schimbat pavilionul după data de 24 februarie, când a început războiul în Ucraina.

Navele rusești nu vor mai fi primite în porturile românești de la Marea Neagră sau de pe Dunăre

ANR a anunțat, printr-un comunicat de presă, că nicio navă aflată sub pavilion rus, inclusiv iahturi sau ambarcațiuni de agrement, nu mai are voie să intre în porturile românești de la Marea Neagră.

Restricția nu se aplică însă în cazul navelor care au nevoie de asistenţă de urgenţă sau care trebuie să facă escale din motive de siguranţă. Alte derogări sunt permise în cazul navelor care transportă alimente, gaze sau petrol, ori au misiuni de asistenţă umanitară.

Comunicat integral

„În aplicarea Regulamentului (UE) 2022/576 al Consiliului, din 8 aprilie 2022, de modificare a Regulamentului (UE) nr. 833/2014 privind măsuri restrictive având în vedere acțiunile Rusiei de destabilizare a situației în Ucraina, începând cu data de 17 aprilie 2022, ora 00:00, se interzice accesul în porturile romănești al oricărei nave înmatriculate sub pavilionul Rusiei, inclusiv al navelor care și-au schimbat pavilionul rus în pavilionul oricărui alt stat sau care și-au schimbat înmatricularea în Rusia în înmatricularea în oricare alt stat, după 24 februarie 2022.

(1) Se interzice accesul după 16 aprilie 2022 în porturile situate pe teritoriul Uniunii al oricărei nave înmatriculate sub pavilionul Rusiei.

(2) Alineatul (1) se aplică navelor care și-au schimbat pavilionul rus în pavilionul oricărui alt stat sau care și-au schimbat înmatricularea în Rusia în înmatricularea în oricare alt stat după 24 februarie 2022.

(3) În sensul prezentului articol, «navă» înseamnă:

(a) o navă care intră în domeniul de aplicare al convențiilor internaționale relevante;

(b) un iaht cu lungimea de 15 metri sau mai mare care nu transportă mărfuri și care nu transportă
mai mult de 12 pasageri;

(c) o ambarcațiune de agrement sau un motovehicul nautic, astfel cum sunt definite în Directiva 2013/53/UE a Parlamentului European și a Consiliului.

Citeste si:
VIDEO Ofensiva ucraineană la Marea Neagră continuă. Momentul când o...
VIDEO Ofensiva ucraineană la...

(4) Alineatul (1) nu se aplică în cazul unei nave care are nevoie de asistență și care caută un loc de refugiu sau care are nevoie de o escală de urgență într-un port din motive de siguranță maritimă sau din motive de salvare a unor vieți omenești pe mare.

(5) Prin derogare de la alineatul (1), autoritățile competente pot autoriza o navă să aibă acces întrun port, în condițiile pe care le consideră adecvate, după ce au stabilit că accesul este necesar pentru:

(a) achiziționarea, importul sau transportul în Uniune de gaze naturale și petrol, inclusiv produse obținute prin rafinarea petrolului, titan, aluminiu, cupru, nichel, paladiu și minereu de fier, precum și anumite produse chimice și produse din fier astfel cum sunt menționate în anexa XXIV;

(b) achiziționarea, importul sau transportul de produse farmaceutice, medicale, agricole și alimentare, inclusiv grâu și fertilizatori al căror import, achiziționare și transport sunt permise în temeiul prezentului regulament;

Citeste si:
Rușii, bombardament la granița cu România. Portul Reni de pe Dunăre...
Rușii, bombardament la...

(c) scopuri umanitare;

(d)transportul combustibilului nuclear și al altor produse strict necesare funcționării capacităților nucleare civile;

(e)achiziționarea, importul sau transportul în Uniune de cărbune și alți combustibili fosili solizi, astfel cum sunt enumerați în anexa XXII, până la 10 august 2022.”


Despre autor:

Alexandra Chivu
Alexandra Chivu scrie pentru 9AM din anul 2021, iar în prezent ocupă funcția de redactor-șef. Ea și-a început activitatea în presă în 2016, în cadrul Facultății de Jurnalism, unde a scris câteva articole pentru site-ul instituției. Ulterior, a publicat materiale în ziarul „Ultimă oră”. Și de aici a început greul. Primul impact important în carieră a fost în cadrul Digi FM, unde a redactat știri de radio. A început munca la revista Ciao, în 2017. Nu a poposit și a continuat la Fanatik, din 2018 până în 2019. În paralel, benevol, s-a ocupat în câteva rânduri de pagina de Facebook SOS Autism Brăila. Din 2019 și până în 2021 a lucrat la Playtech, apoi a ajuns în prezentul numit 9AM.
Mai multe

Ultima actualizare: 16 Aprilie 2022 - 10 : 04

Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.