Guvernul va disponibiliza angajati din zece ministere prin eliminarea a aproape 3.000 posturi ocupate, echivalent a 4% din numarul de angajati, va desfiinta posturile vacante din administratia centrala si locala, nu si de la cabinetul demnitarilor, si va reduce numarul functiilor de conducere la 12%

Scaderea numarului functiilor de conducerela maximum 12% va fi raportata la numarul total al posturilor din respectiva institutie publica centrala sau locala.

Potrivit MEDIAFAX, taierea posturilor ocupate va fi operata in Ministerul Agriculturii, Ministerul Afacerilor Interne (inclusiv prefecturi), Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratei Publice, Ministerul Economiei, Ministerul Educatiei (inclusiv inspectoratele scolare), Ministerul Finantelor, Ministerul Muncii, Ministerul Mediului, Ministerul Sanatatii (inclusiv directiile de sanatate publica), Ministerul Transporturilor si Secretariatul General al Guvernului, conform unui proiect de ordonanta pregatit pentru sedinta de miercuri a Guvernului.

Numarul total al posturilor ocupate care vor fi desfiintate a fost calculat deja la 2.860 astfel de locuri, "cu respectarea prevederilor legale aplicabile fiecarei categorii de personal".

"Avand in vedere studiile realizate in cadrul Comitetului interministerial pentru resursele umane in domeniul administratiei publice asupra structurilor organizatorice din administratia publica centrala (ministere si structuri sobordonate/coordonate/sub autoritatea acestora), s-au analizat atributiile specifice institutiilor din administratia publica centrala raportat la numarul de personal necesar pentru realizarea sarcinilor, in acest sens propunandu-se reducerea numarului de posturi ocupate de la nivelul acestora cu 4%", este justificarea Guvernului.

Actul normativ prevede in acelasi timp ca numarul total de posturi vacante din ministere, din cadrul celorlalte institutii și autoritati publice aflate in subordinea, sub autoritatea sau coordonarea Guvernului sau a ministerelor, finantate integral sau partial din bugetul de stat si din cadrul institutiilor si autoritatilor publice finantate integral din bugetele asigurarilor sociale, precum si din autoritatile si institutiile publice locale se reduce, prin desfiintarea acestora, dar cu o serie de exceptii, precum posturile vacante aferente functiilor de demnitate publica si cele aferente cabinetelor acestora si functiile publice vacante de conducere, functiile publice de conducere cu statut special, posturile militare de conducere si cele din categoria inaltilor functionari publici.

Citeste si:
DOCUMENT. Guvernul a publicat măsurile fiscale. Cum vor fi taxate...
DOCUMENT. Guvernul a publicat...

Pe lista exceptiilor au mai fost introduse posturile vacante determinate ca diferenta dintre numarul de posturi corespunzator categoriei unitatii/subdiviziunii administrativ-teritoriale și numarul posturilor ocupate, posturile vacante unice din cadrul autoritatilor si institutiilor publice locale, definite ca acele posturi ale caror atributii, prin continutul si natura lor sau prin responsabilitatile stabilite, nu se regasesc intr-o alta componenta organizatorica, posturile vacante din institutiile publice locale finantate de la capitolele bugetare Invatamant, prin bugetele locale, Sanatate si Asigurari si asistenta sociala, indiferent de sursa de finantare, posturile vacante pentru care au fost deja demarate procedurile de ocupare, posturile vacante ocupate temporar, posturile vacante din Ministerul Apararii Nationale stabilite conform standardelor NATO, posturile vacante necesare incadrarii in Ministerul de Interne a promotiei de ofiteri, subofiteri si maistri militari din acest an, posturile vacante din structurile sau institutiile nou-infiintate, posturile vacante din Oficiul National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor și Oficiului Registrului National al Informatiilor Secrete de Stat.

Citeste si:
Darius Valcov, despre cota de 10% la disponibilizari: Este o inventie
Darius Valcov, despre cota de...

Exceptii au fost introduse si in cazul reducerii numarului de functii de conducere la maximum 12% din numarul total de posturi aprobat, stabilindu-se ca prevederea nu va fi aplicata pentru functiile de demnitate publica alese sau numite, functiile din categoria inaltilor functionari publici, functiile de secretar al unitatii administrativ-teritoriale, functiile de conducere din cabinetul demnitarului si functiile de conducere a caror ocupare se face prin detasare cu personal din cadrul institutiilor din sectorul de aparare ordine publica si siguranta nationala.

Pentru constituirea unui birou se va considera ca este necesar un numar de minimum 5 posturi de executie, pentru constituirea unui serviciu - de minimum 7 posturi de executie, pentru constituirea unei directii - de minimum 15 posturi de executie, iar pentru constituirea unei directii generale - de minimum 25 de posturi de executie, schemele actuale de organizare urmand sa fie modificate in acest sens in cel mult o luna la nivel central si local.

Citeste si:
Florin Cîţu a anunțat că vor apărea două ministere noi în viitorul...
Florin Cîţu a anunțat că vor...

Ordonanta mai stabileste ca posturile astfel vacantate, ulterior finalizarii acestei reorganizari, vor putea fi ocupate ulterior, cu respectarea principiului un post vacantat - un post ocupat, diferit de sistemul actual care impune o singura angajare la sapte posturi vacantate.

La acest moment, Guvernul estimeaza deja ca vor putea fi angajati 1.066 salariati la nivelul administratiei publice locale, cu argumentul ca multe primarii au ajuns sa mai aiba doar doi sau trei angajati, inclusiv primarul si viceprimarul. Posturile vizate pentru ocupare de la nivelul administratiei locale vor putea fi ocupate doar daca exista resurse financiare asigurate in cadrul bugetului local.

Angajarile vor fi insa posibile doar cu acordul Guvernului. Anual, prin hotarare, Guvernul va avea posibilitatea sa stabileasca numarul maxim de posturi care pot fi infiintate si ocupate.

Citeste si:
Guvernul a aprobat noi criterii de ocupare a posturilor pentru...
Guvernul a aprobat noi...

Prin reorganizarea aparatului administrativ, Executivul estimeaza o economie la bugetul de stat de 45 milioane lei in acest an si 108 milioane lei in fiecare dintre urmatorii patru ani.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.