Un grup de cercetatori australieni a identificat o noua gena care are un rol cheie in reglementarea raspunsului imunologic al organismului impotriva infectiilor si bolilor, au informat luni surse oficiale citate de EFE.

Descoperirea realizata de o echipa a The Commonwealth Scientific and Industrial Research Organisation (CSIRO) poate ajuta la dezvoltarea de noi tratamente impotriva gripei, artritei si chiar a cancerului.

Aceasta gena numita C6orf106, sau 'C6', controleaza producerea de proteine legate de bolile infectioase, precum cancerul sau tipurile de diabet, potrivit CSIRO, scrie Agerpres.

"Sistemul nostru imunitar produce proteine numite cytosine care ajuta la forticarea sa si previne ca virusii si patogenii sa se reproduca si sa provoace boli sau infectii", a declarat Cameron Steward, cercetator la CSIRO.

"C6 reglementeaza procesul dezactivand producerea anumitor cytosine pentru a evita ca raspunsul nostru imunitar sa scape de sub control. Citosynele reglementate de C6 sunt implicate intr-o mare varietate de boli, inclusiv cancerul, diabetul, sau dereglarile inflamatorii, precum artritele reumatoidale", a explicat Steward.

La randul sau, Rebecca Ambrose, coautoare a studiului publicat in revista stiintifica Journal of Biological Chemistry, a declarat ca, desi "in 2003 s-a efectuat secventierea completa a genomului uman, mai exista inca mii de gene despre care se stie prea putin".

"Este emotionant sa stii ca C6 a existat timp de peste 500 de milioane de ani si ca a fost prezervat si transmis de la organismele simple si pana la fiintele umane. Doar acum ii aflam intreaga importanta", a subliniat Ambrose, care face parte din echipa care a identificat aceasta gena.